کد خبر: ۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
استاندار گیلان از افتتاح سه هزار و 200 متر مسیر رفت و برگشت باقی‌مانده آزادراه رشت‌ - قزوین در آذرماه امسال خبر داد.
استاندار گیلان از افتتاح سه هزار و 200 متر مسیر رفت و برگشت باقی‌مانده آزادراه رشت‌ - قزوین در آذرماه امسال خبر داد.

استاندار گیلان :سه هزار و 200 متر از باقی‌مانده آزادراه رشت - قزوین آذرماه امسال افتتاح می شود
به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در جریان بازدید از باقی‌مانده آزادراه رشت‌ -‌ قزوین در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر بیان داشت: باقی‌مانده این آزادراه در سه بخش تقسیم شده و مسیر ورودی سه هزار و 200 متر باقی‌مانده آزادراه، در مواقع وجود ترافیک، زیر بار خودروهای ورودی به استان می رود.

وی با یادآوری بهره‌برداری از یک کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت‌ -‌ قزوین در سال گذشته گفت: سه هزار و 200 متر دیگر از این آزادراه که مسیر ورودی به استان است، در نوروز امسال و ایام پرتردد زیر بار ترافیک رفت و به منظور پیوستگی ارتباط آن با مسیر خروجی و احداث پل ها ، نظر کارشناسان بر اجرای هم زمان آن بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت‌ - قزوین در حال پیگیری است، افزود: سهم مشارکت بانک تجارت و دولت در اجرای این هشت کیلومتر باقی‌مانده، مشخص است.

نجفی ادامه داد: اقدامات اولیه مناقصه هشت کیلومتر از باقی مانده آزادراه توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه زیرساخت حمل و نقل کشور انجام شده و این بخش جزو فاز بعدی تعریف شده است.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود. 

11 کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است. 
در آخرین روز سال گذشته (1394) و به منظور کاهش بار ترافیکی این مسیر در ایام تعطیلات نوروزی، سه هزار و 600 متر از آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به صورت موقت گشایش یافت. 

همزمان با تعطیلات عید فطر امسال (از پانزدهم تا هجدهم تیرماه) بیش از 300 هزار خودرو وارد استان شد که اوج ورود خودروها به گیلان، روز عید فطر بود که به دلیل نیمه تمام بودن آزادراه رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار و بسته بودن این سه و اندی کیلومتر، ترافیک سنگینی در این قسمت ایجاد و دشواری هایی برای مردم ایجاد شد. 

این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری و دولت به گیلان است که اواخر فروردین ماه سال 94 ، در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمدند. 
10هزار و 683 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و 843 راه شهری و هشت هزار و 840 کیلومتر راه روستایی است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: