کد خبر: ۷۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
هنگامی که این خبر به جریان اصلاحات رسیده بود یکی از بزرگان جریان اصلاحات در جلسه ای در منزل آقای روحانی ایشان را به شدت از این اقدام پرهیز داده و خطر و پیامدهای چنین کاری را با ایشان مطرح کرده بود.
 روزنامه آرمان در شماره شنبه 30 مرداد در تشریح تیتر یک، در گفت وگو با عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان سخنان او را درباره اعمال فشار پس از تشکیل مجلس دهم برای انحلال فراکسیون امید برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: هنگامی که این خبر به جریان اصلاحات رسیده بود یکی از بزرگان جریان اصلاحات در جلسه ای در منزل آقای روحانی ایشان را به شدت از این اقدام پرهیز داده و خطر و پیامدهای چنین کاری را با ایشان مطرح کرده بود.

این روزنامه با اشاره به عنوان اگر جوانان دنبال عیاشی رفتند دیگر روی مین نمی روند، آورد: کار به جایی رسیده که هر جمعه خبرنگاران انتظار می کشند تا او در نماز جمعه مشهد، خطبه بخواند. آیت ا... سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه 37 سال از عمر انقلاب می گذرد و تمام سعی استکبار جهانی کنار زدن دین است، اظهار داشت: «مردمی که جوانان آن به میدان مین می روند و از تمام بدنشان فقط دو قلم استخوان باقی می ماند و با دشمنان خدا می جنگند، اگر بنا شود به دنبال شهوترانی، عیاشی و گناه بروند و به مفاسد اخلاقی و اجتماعی آلوده شوند اینها دیگر روی مین نمی روند و آن وقت دشمن بر ما مسلط می شود.»

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه ترکیه به ایران، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: برخی از رسانه های غیررسمی اعلام کردند که چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه برای مذاکره با همتای ایرانی خود وارد تهران شده است. اصولا سفرهای مقامات رسمی به کشورهای دیگر در پی دعوت یا در شرایط حساس اتفاق می افتد. بعد ازسفر محمد جواد ظریف به ترکیه و استقبال گرم از وی، خبری از سفر مقامات ترکیه به ایران در رسانه ها منتشر نشد تا اینکه که به یک باره وزیر خارجه ترکیه در سکوت خبری به تهران آمد و بعد از مذاکره پنج ساعته با وزیر خارجه ایران، تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: داوود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه برای پیگیری تفاهمات و رایزنی های به عمل آمده میان دو کشور در سفر هفته گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به آنکارا دیروز سفر کوتاهی به تهران داشت و با وزیر امورخارجه کشورمان رایزنی و درباره آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه بحث و گفت وگو کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان 30 درصد مردم ایران گرسنه اند، می نویسد: معاون وزیر بهداشت با ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی در کشور گفت: در حال حاضر 30 درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تایید می کند. علی اکبر سیاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: باید شرایط زندگی روزانه مردم را بهبود ببخشیم، زیرا طی چند دهه اخیر شرایط زندگی مردم بر اساس شاخص های مختلف سخت تر شده است. بهره مندی ناعادلانه از قدرت، ثروت، منابع و خدمات، از ریشه های بروز آسیب های اجتماعی است که باید با آن مقابله شود. سیاری تاکید کرد: نابرابری های پنهان در جامعه رو به افزایش است و فقر، محرومیت اجتماعی و پایین بودن شاخص های توسعه انسانی از مسائل حاشیه نشینی است.

روزنامه آرمان با درج عنوان کاری بدون حضور مردم پیش نمی رود، نوشت: شفافیت را باید ویژگی بارز مردان روحانی دانست؛ آنان تلاشی در جهت توجیه کمبودها و مشکلات ندارند، بلکه به صورت واضح و بدون ابا از شرایط موجود می گویند و البته از برنامه هایی که برای رفع مشکلات در نظر است. از جمله این مدیران دولت دهم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور است که به اردبیل سفر کرده بود. او در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در گذشته 12 درصد خصوصی سازی به صورت واقعی انجام شده است، تصریح کرد:«از نظر اجتماعی نیز بیشترین تاکید و تکیه ما باید بر قدرت واقعی مردم باشد و تا زمانی که مردم در صحنه نباشند ما نمی توانیم کاری را از پیش ببریم که جلب رضایتمندی مردم اصل و اساس کار است.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «مطهری: رابطه با آمریکا تابو نیست!» و «حماسه سازی کیمیا» پرداخت و ضمیمه ای با عنوان «آرمان ملی» را منتشر کرد.
روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «نگاه ایران و جامعه جهانی» را به قلم علی بیگدلی به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: