کد خبر: ۷۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016
ما به روند همگرایی اصولگرایان پایبند هستیم، اما همانند دوره های گذشته نامزد هم خواهیم داشت. اگر قرار اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف بود، ما نامزد خود را در شورای ائتلاف مطرح می کنیم و هرچه خروجی ائتلاف شد، به آن تمکین خواهیم کرد

 روزنامه رسالت در شماره سه شنبه 19 مرداد در تیتر یک به سخنان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مراسم روز خبرنگار اشاره کرد و از قول وی نوشت: ما به روند همگرایی اصولگرایان پایبند هستیم، اما همانند دوره های گذشته نامزد هم خواهیم داشت. اگر قرار اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف بود، ما نامزد خود را در شورای ائتلاف مطرح می کنیم و هرچه خروجی ائتلاف شد، به آن تمکین خواهیم کرد

این روزنامه با انتشار عنوان رونمایی از یادداشت رهبر انقلاب بر کتاب داستانی تَن تَن و سندباد، آورد: در مراسم دومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی که صبح دیروز در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، از یادداشت حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب داستانی «تَن تَن و سندباد» نوشته آقای محمد میرکیانی رونمایی شد.

 در این مراسم که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای و با عنوان «نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان از منظر رهبر انقلاب اسلامی» برگزار شد، جمعی از شخصیت های فرهنگی و ادبی حضور داشتند. حضرت آیت الله خامنه ای در این یادداشت که در آبان ماه 1373 به نگارش درآمده مرقوم داشته اند: من هم همین قصّه را همیشه تعریف می کردم! حیف که خیلی ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه این کتاب را به همه بچه ها بدهم.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان شکست تمام عیار آل سعود در میدان نبرد، می نویسد: هر اندازه زمان می گذرد، نشانه های شکست تمام عیار آل سعود در یمن بیشتر عیان می گردد. در جریان مذاکرات اخیر صلح یمن نیز دستان آل سعود در مقابل انصارالله و نمایندگان ملت یمن بیش از پیش بسته بود.آل سعود در عرصه نبرد شکست سختی را از ملت یمن پذیرفته است. از فروردین ماه سال 1394 تا کنون، آل سعود سعی کرده است با کشتار زنان و کودکان بی گناه و غیر نظامیان، اراده ملت یمن را مخدوش نموده و آن را مصادره به مطلوب نماید اما در این مسیر به شدت ناکام مانده است. نتیجه حدود یکسال و نیم جنگ بی وقفه علیه ملت مظلوم یمن، مقاومت این ملت غیور و رسوایی آل سعود در نزد همه ملتهای دنیا بوده است. امروزه ملتهای دنیا از عربستان سعودی به عنوان کشوری قاتل و متجاوز در یمن یاد می کنند. به عبارت بهتر، ریاض در نزد افکار عمومی دنیا به مصداق عینی تروریسم تبدیل شده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان اهل بیت (ع) پیوند دهنده مردم ایران و آذربایجان است، نوشت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با روحانیون و اندیشمندان جمهوری آذربایجان در باکو ، اظهارداشت: دین و فرهنگ مشترک، سرچشمه اعتماد و همکاری تهران - باکو است. رئیس جمهوری اسلامی ایران، اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) را پیوند دهنده مردم ایران و جمهوری آذربایجان برشمرد و تاکید کرد: پیوند مستحکم دوملت و دو دولت در سایه همین اشتراکات است و اگر این اشتراکات نبود هیچ تبلیغات و سیاستی نمی توانست اینگونه دو ملت را برادرانه در کنار یکدیگر قرار دهد. روحانی با تأکید بر اینکه همه شیعیان و اهل تسنن برادر و عضو خانواده جهان اسلام هستند، گفت: امروز علما، دانشمندان، حوزه های علمیه و نویسندگان وظیفه سنگین و سختی بر دوش دارند تا نسل جوان در جهان اسلام را هوشیار و آگاه کرده و چهره واقعی اسلام را به آنان نشان دهند.

دست ما در قبال بدعهدی آمریکا باز است، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: وزیر امور خارجه کشورمان درباره بدعهدی آمریکایی ها گفت: جمهوری اسلامی دستش باز است و امکانات مختلفی را تحت دستوراتی که رهبری در زمان مذاکره فرمودند، پیش بینی کرده است تا از هیچ جهتی ضرر نکند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در باکو به سر می برد در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره بدعهدی آمریکایی ها گفت: به هر حال اجرای برجام یک وظیفه ای است که کشورهایی که برجام را پذیرفته اند اجرای آن را نیز تعهد کرده اند و ما هم به جدیت اجرای برجام را دنبال می کنیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «نوبخت: معطل آزاد شدن پول های بلوکه شده نیستیم»، «سوال چهار نماینده از وزیر اقتصاد درباره چگونگی معاملات مشکوک بانکی»، «رئیس قوه قضائیه: معتقدان برجام ازرفتار آمریکایی ها تجربه کسب کنند» و «قالیباف: اولویت شهرداری، توسعه مترو است» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: