کد خبر: ۷۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 08 August 2016
رییس شورای شهر تهران، : برپایی این نمایشگاه ها درون شهر تهران مانند نمایشگاه بین المللی بزرگراه چمران جز آزار و اذیت نتیجه دیگری ندارد.
انتقاد مهدی چمران از ادامه برگزاری نمایشگاه ها در داخل شهر تهران موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 18 مرداد در تیتر یک به آن پرداخت و از قول رییس شورای شهر تهران، نوشت: برپایی این نمایشگاه ها درون شهر تهران مانند نمایشگاه بین المللی بزرگراه چمران جز آزار و اذیت نتیجه دیگری ندارد.

این روزنامه با انتشار عنوان امضای 6 سند همکاری میان تهران و باکو، آورد: حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در سفر به باکو و در دیدار با الهام علی اف همتای آذربایجانی اش 6 سند همکاری و یک یادداشت تفاهم امضا کردند. اجلاس سه جانبه باکو بین روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان امروز برگزار می شود و دیدار پوتین-روحانی حاشیه ای است که بر متن این اجلاس غلبه کرده است. سران ایران و روسیه امروز در حالی در باکو دیدار می کنند که برخی منابع از احتمال عقد قراردادهای جدید بین دو کشور در موضوعات استراتژیک خبر داده اند. این هشتمین دیدار روحانی و پوتین در 3 سال گذشته است.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان زندان ها دست کم می توانند 20 درصد خلوت تر باشند، نوشت: «زندانیان بلاتکلیف» اگر چه موضوع تازه ای نیست و پیش از این نیز بارها مورد توجه قرار گرفته است اما به نظر می رسد تمرکز بر این معضل بیشتر شده است. هفته گذشته جعفری دولت آبادی دادستان تهران بود که یک بار دیگر توجه رسانه ها و مسئولان را به زندانیان بلاتکلیف جلب کرد و تعیین تکلیف آنها را یکی از مسیرها برای خلوت شدن زندان ها دانست. پس از آن تعدادی از نمایندگان مجلس هم در این باره اظهار نظر و بر اهمیت آن تاکید کردند. اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها از بلاتکلیف بودن 20 درصد زندانیان نیز سخن گفته است. با این وجود اگر بخواهیم با احتیاط به ماجرا نگاه کنیم می شود حدس زد هم اکنون دست کم بیش از 40 هزار زندانی بلاتکلیف در زندان های کشور حضور دارند. این گمانه را اظهارات دادستان کشور که توجه به این موضوع را یکی از راه های خلوت شدن زندان ها می داند، تقویت می کند. 

اژه ای: اسامی مجرمان صد میلیونی را به رسانه ها نمی دهیم؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اعلام اسامی مجرمان بالای 100 میلیون تومان می گوید هر حکمی که قطعی شده و از نظر قانونی بلا اشکال باشد را در «سایت» منتشر کردیم. وی در پاسخ به سوال همشهری مبنی بر اینکه بهتر نیست قوه قضاییه آماری درباره اعلام اسامی مجرمان اقتصادی 100 میلیونی در اختیار رسانه ها قرار دهد هم گفت: نمی توانیم به رسانه ها آمار این مجرمان را بدهیم. حقوقدانان معتقدند اگر ماده 36 قانون مجازات اسلامی به خوبی اجرا شود در کشور شاهد کاهش فساد اقتصادی خواهیم بود. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان ورود شورای رقابت به پرونده گرانی تلفن، نوشت: افزایش 4 برابری نرخ اتصال و رشد 50 درصدی تعرفه تلفن ثابت خلاف مصوبه شورای رقابت است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حالی نرخ دایری(اتصال) خط تلفن ثابت را با رشد 4برابری از 50 به 200هزار تومان و نرخ هر دقیقه مکالمه را از 30به 45ریال از ابتدای مردادماه جاری افزایش داده که رئیس شورای رقابت در پاسخ به خبرنگار ما، این گرانی ها را خلاف مصوبه قبلی شورای رقابت مبنی بر تعیین نرخ خدمات تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات و رگولاتوری اعلام کرد. رضا شیوا با بیان اینکه شورای رقابت در نامه ای به وزیر ارتباطات خواستار ارائه مستندات رگولاتوری برای رشد تعرفه اتصال خط جدید(دایری) و افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت شده است، افزود: در افزایش هزینه دایری تلفن ثابت از 50به 200هزار تومان به طور مشخص دستورالعمل شورای رقابت رعایت نشده است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی با دوربین از نیمه شهریور»، «پرونده ای برای روز امامزاده ها»، «سهام بانک ها در انحصار شبه دولتی ها»، «سند خودرو در دنیا چگونه صادر می شود؟» و «بهره برداری از ایستگاه متروی شهروردی؛ امروز» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: