کد خبر: ۷۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 07 August 2016
مشکلات رسانه ها مشخص است و باید به جای قانونگذاری های جدید در این زمینه، چند مشکلی که وجود دارد حل کنیم. در کل نظام تصمیم گیری شد که گرفتگی هایی که در کشور وجود دارد باز شود که توافق هسته ای جزئی از آن بود. جمهوری اسلامی در این زمینه عاقلانه عمل کرد.
 روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 17 مرداد در تشریح تیتر یک، سخنان علی لاریجانی را در نشست روز خبرنگار برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: مشکلات رسانه ها مشخص است و باید به جای قانونگذاری های جدید در این زمینه، چند مشکلی که وجود دارد حل کنیم. در کل نظام تصمیم گیری شد که گرفتگی هایی که در کشور وجود دارد باز شود که توافق هسته ای جزئی از آن بود. جمهوری اسلامی در این زمینه عاقلانه عمل کرد.

این روزنامه با اشاره به عنوان تجلیل گرم اهالی رسانه از مجاهدت های ایثارگرانه دکتر ظریف در عرصه سیاست خارجی، آورد: وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر جایگاه رسانه اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم و مورد توجه در وزارت خارجه موضوع رسانه ها و تعامل با آن ها است. دکترمحمدجواد ظریف در مراسم تودیع و معارفه سخنگویان جدید و پیشین وزارت خارجه و همچنین مراسم روز خبرنگار، در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان سید محمود دعایی سرپرست روزنامه اطلاعات و ارائه تقدیرنامه از سوی وی به نمایندگی از جامعه رسانه ای کشور به ظریف گفت: آقای دعایی امروز هم مثل همیشه من را شرمنده کردند. وی با بیان این که تمامی این دوستان برای رسانه اهمیت ویژه ای قائل هستند، افزود: امیدواریم تعامل موجود بین وزارت خارجه و رسانه ها حفظ شود و ارتقا پیدا کند. بنا به این گزارش در ابتدای این مراسم و پیش از سخنان وزیر خارجه، سرپرست روزنامه اطلاعات در سخنانی از زحمات تیم دیپلماسی کشور از جمله شخص وزیر خارجه تقدیر کرد.

دولت از جریان آزاد اطلاعات در رسانه ها استقبال می کند، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: نخستین جشن فارغ التحصیلی ادوار دانشکده خبر صبح شنبه - 16 مرداد ماه - با دو ساعت تأخیر در ایوان شمس برگزار شد و با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول رییس جمهوری)، علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمود احمدی افزادی (رییس دانشکده خبر)، محمد حسین امید (سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی) و همچنین جمعی از استادان و پیشکسوتان دانشکده خبر همراه بود.

 دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از سخنرانان این مراسم بود. معاون اول رئیس جمهوری با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها در انتشار اخبار دولت و طرح انتقادات و تخریب از سوی آنها اظهار کرد: دولت یازدهم از دروغ و تهمت در رسانه ها گریزان است اما از جریان آزاد اطلاعات در رسانه ها استقبال می کند. جهانگیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه بر تأثیرگذاری خبرنگاران در اتفاقات و حل مشکلات کشور تأکید و اظهار کرد: امیدواریم دولت یازدهم بتواند با کمک خبرنگاران مشکلات پیش روی کشور را برطرف کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان شهر راهبردی «منبج» سوریه از اشغال داعش آزاد شد، می نویسد: نیروهای دموکراتیک کُرد سوری شهر منبج در شمال این کشور را به طور کامل آزاد کردند. دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است و گزارش های خود را از منابع داخلی در سوریه تهیه می کند، اعلام کرد که نیروهای کرد سوریه دموکرات به طور کامل داعش را در شهر استراتژیک منبج شکست دادند و کنترل این شهر را در دست گرفتند. نیروهای سوریه دموکرات که بیشتر آنها را شبه نظامیان کرد تشکیل می دهند، از دو ماه قبل عملیات گسترده ای را با پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی آمریکا برای کنترل بر شهر منبج آغاز کردند؛ شهری که تنها راه باقی مانده برای ارتباط میان عناصر داعش در شرق حلب و مناطق میانی سوریه محسوب می شود. شهر منبج از آنجا که در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد برای آنکارا نیز بسیار مهم است و دولت ترکیه پیشتر بارها هشدار داده بود که اجازه کنترل کردها بر این شهر را نخواهد داد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان آیت الله العظمی مکارم شیرازی:گستره حاشیه نشینی در مشهد چشمگیر است، نوشت: گستره فعالیت در مناطق حاشیه شهر مشهد به حدی چشمگیر است که هیچ نگرانی در این محدوده وجود ندارد و فقط برخی محدودیت ها وجود دارد که با اقدامات در دست انجام، آنها نیز رفع می شوند. 365 پروژه با هزینه 1360 میلیارد ریال دیروز در حاشیه شهر مشهد به بهره برداری رسید. زیباسازی 34 مسجد با 7 میلیارد ریال، ساخت 120 پایگاه مقاومت بسیج با 36 میلیارد ریال هزینه و ساخت 6 حوزه مقاومت بسیج و یک سوله ورزشی با هزینه 19 میلیارد و 500 میلیون از مهمترین این پروژه ها است.‏ این مرجع تقلید در مراسم بهره برداری از مرحله چهارم پروژه های حاشیه شهر مشهد افزودند: با همت پرشتاب مسئولان حاشیه مشهد به منطقه ای امن در این کلانشهر تبدیل شده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «تمامی اماکن شهری از اول مهر کد جغرافیایی می گیرند» و «سازمان بهداشت جهانی: 6600 یمنی در حملات عربستان کشته شده اند» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: