کد خبر: ۷۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 27 July 2016
براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف شده اند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت خرابی، ارائه کنند.
براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف شده اند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت خرابی، ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

در این آیین‌نامه قوانین و ضوابط مربوط به چگونگی فعالیت خودروسازان و واردکنندگان خودرو در بخش‌های مختلف فروش و خدمات پس از فروش تعیین و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسوول ناظر بر اجرای این قوانین تعیین شده است.

طبق یکی از بخش‌های اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حمل خودروهای تحت گارانتی شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در شرایط خرابی و نقص فنی، رایگان است.

در این زمینه در تبصره ماده ۲۰ این آیین‌نامه تاکید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است در دوره تضمین (گارانتی)، هزینه‌های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیر قابل تعمیر به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش را (به استثنای موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعه‌های خودرو نباشد)، تقبل کند".
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: