کد خبر: ۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 20 July 2016
کارشناسان و صاحب نظران در واکنش به انتشار خبر وزیر کار مبنی بر کاهش حقوق وزرا به زیر 10 میلیون تومان، به دولتمردان توصیه کردند به جای برخوردهای هیجانی و دفعتی، ساماندهی حقوق و دستمزدها را با تکیه بر انباشت تجربه جهانی انجام دهند.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره چهارشنبه 30 تیر در توضیح تیتر یک، آورد: کارشناسان و صاحب نظران در واکنش به انتشار خبر وزیر کار مبنی بر کاهش حقوق وزرا به زیر 10 میلیون تومان، به دولتمردان توصیه کردند به جای برخوردهای هیجانی و دفعتی، ساماندهی حقوق و دستمزدها را با تکیه بر انباشت تجربه جهانی انجام دهند.

این روزنامه با انتشار عنوان غایبـان بـزرگ معارفـه تـرامپ، نوشت: با گذشت بیش از یک سال پس از رقابت های داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، کنوانسیون ملی چهار روزه این حزب از روز دوشنبه شهر کلیولند ایالت اوهایو آغاز به کار کرد. این گردهمایی در حالی برگزار می شود که با کنار رفتن همه رقبای دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی اهل نیویورک، به رغم برخی مخالفت ها، قرار است به طور رسمی به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری خواه معرفی شود. بسیاری از رسانه های آمریکا کنوانسیون امسال حزب جمهوری خواه را متفاوت با سال های گذشته می دانند؛ چراکه برخی در بدنه این حزب همچنان با نامزدی ترامپ مخالف بوده و در این بزرگ ترین گردهمایی حزبی حضور نیافته اند. از این رو هدف اصلی کنوانسیون امسال جمهوری خواهان، نه تنها معرفی دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب برای انتخابات هشتم نوامبر – که از چند هفته پیش محرز شده بود – بلکه بازگرداندن اتحاد به حزب باشد.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان نسخه تب بر وام مسکن، آورد: قیمت فروش امتیاز وام مسکن بدون سپرده - اوراق تسهیلات 110 میلیونی - در اولین ماه تابستان با 6 درصد رشد ماهانه، به بالاترین حد 19 ماه اخیر رسید. خریداران آپارتمان با احتساب سطح فعلی قیمت اوراق، باید دست کم 20 میلیون تومان برای دستیابی به وام، هزینه کنند. بررسی ها نشان می دهد: افزایش قیمت اوراق از چهار عامل تغذیه می شود که مهم ترین آن، «کسری حجم انتشار ماهانه اوراق» در مقایسه با «تقاضای فزاینده و نیاز به اوراق بیشتر با توجه به افزایش سقف تسهیلات» است. 


این روزنامه با بررسی عنوان آنالیز محیط کار در پسابرجام، نوشت: مرکز پژوهش های مجلس در گزارش پایش محیط کسب وکار در زمستان 94، تنگناهای مالی را دغدغه اول بنگاه ها معرفی کرد. ارزیابی سراسری از 233 تشکل اقتصادی نشان می دهد «مشکل دریافت تسهیلات از بانک ها»، «ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از بازار غیررسمی» و «بی تعهدی شرکت ها و موسسات دولتی به پرداخت به موقع بدهی خود به پیمانکاران» سه مولفه اصلی مزاحم در کسب وکار است. ارزیابی ها حاکی از آن است که با خروج اقتصاد کشور از بحران و عادی شدن روابط خارجی با اجرای برجام، ماهیت مولفه های مزاحم تولید تغییر کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان اردوغان: امروز اتفاقات مهمی می افتد، آورد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد: شورای امنیت ملی امروز نشستی را برگزار می کند و تصمیم بسیار مهمی را اتخاذ خواهد کرد. او روز سه شنبه نیز در سخنرانی خود در کیسیکلی استانبول خطاب به مردم گفت: روز چهارشنبه در شورای امنیت ملی کشور یک اتفاق مهم خواهد افتاد و دولتمردان آن را با شما در میان خواهند گذاشت. او تاکید کرد که فعلا نمی تواند این خبر را به آنها بگوید و وعده افشای آن را به پس از برگزاری جلسه امنیت ملی ترکیه موکول کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: