کد خبر: ۷۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 08 July 2016
سه تشکل صنفی در پی درگذشت بهمن زرین‌پور بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، پیام تسلیت دادند.
کانون فیلم‌نامه‌نویسان، انجمن عکاسان سینمایی ایران و انجمن بازیگران پیام‌های جداگانه‌ای را منتشر کردند.

در متن پیام تسلیت انجمن عکاسان سینمایی ایران برای درگذشت بهمن زرین‌پور آمده است:

«انجمن عکاسان سینمای ایران،ضایعه درگذشت بهمن زرین‌پور را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید، از خداوند سبحان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر آرزومندیم.»

کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران هم در پیامی جداگانه نوشت:« درگذشت هنرمند فقید، بهمن زرین‌پور نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینمای ایران  را به جامعه بزرگ سینما و خانواده محترمشان تسلیت می‌گوید. روحش شاد و یادش همواره گرامی باد.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران هم به مناسبت درگذشت بهمن زرین‌پور بدین شرح است:

«بازگشت همه به سوی اوست

در نهایت تأسف و تألم بازیگر پیشکسوت  کشورمان بهمن زرین پور،پس از تحمل  دوران سخت بیماری از میان ما رفت و به آرامش ابدی پیوست.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، سوگ از دست دادن این هنرمندرا به خانواده محترم ایشان به ویژه هنرمند گرامی سرکار خانم مینا جعفرزاده، همکاران و  تمامی هموطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.»

به گزارش ایسنا، زرین‌پور که مدتی در بستر بیماری بود، 17 تیر ماه در خانه‌اش واقع در استان البرز درگذشت.

این هنرمند جمعه، ۱۸ تیرماه در قبرستان بهشت سکینه کرج آرام می‌گیرد.

بهمن زرین‌پور که به‌عنوان کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویسی در سینما، تلویزیون و همچنین تئاتر فعالیت داشت، متولد ۱۳۲۰ در کرمانشاه بود. او از سال ۱۳۴۵ با بازی در نمایش «تیارت فرنگی» فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سال ۱۳۵۰ به سینما وارد شد.

از جمله فیلم‌های او به‌عنوان بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان می‌توان به «ستارخان»، «جدال»، «کوسه جنوب»، «پرواز در قفس»، «تا آخرین نفس»، «سردار جنگل»، «مدرک جرم»، «تحفه‌ها»، «زرد قناری»، «دختری با کفش‌های کتانی»، «زشت و زیبا»، «هفت ترانه» و «از رییس‌جمهور پاداش نگیرید» اشاره کرد. «حکایت عاشقی» آخرین فعالیت بازیگری او بود که چندی پیش اکران شد و به‌خاطر آن موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر شد.  

زرین‌پور به‌عنوان کارگردان نیز ساخت سریال‌هایی را در کنارنامه‌اش دارد که از میان آن‌ها می‌توان به «عطر گل یاس»، «آوای فاخته»، «جهان وارونه»، «زیر چتر خورشید»، «زیر گنبد کبود»، «خاله خانوم» و «هتل پیاده‌رو» اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: