کد خبر: ۷۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۵ - 27 June 2016
باکاهش نرخ سود بانکی، به طور قطع سهم بیمه های عمر از سودی که به مخاطبان و بیمه گذاران خود ارائه می دهند، کم خواهد شد.
 باکاهش نرخ سود بانکی، به طور قطع سهم بیمه های عمر از سودی که به مخاطبان و بیمه گذاران خود ارائه می دهند، کم خواهد شد.
  
محمدرضا خوش کیش- کارشناس بیمه و مدیرعامل پیشین بیمه حافظ در بررسی تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بیمه های عمر، به خبرنگار ما گفت: صنعت بیمه و به ویژه در حوزه بیمه عمر باید ارتباط خود را با سرمایه گذاری و سپرده گذاری در نظام بانکی متفاوت کند و این یک اصل مهم و جدی است که به طور قطع باید مورد توجه قرار گیرد.

خوش کیش ادامه داد: فلسفه وجودی بیمه های عمر که باعث توسعه اقتصادی آن ها خواهد شد؛ این است که قرار نباشد که این شرکت ها پول خود را در سپرده بانکی سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل وضعیت موجود در کشور، به طور معمول شرکت های بیمه ای در زمینه سرمایه گذاری ضعف هایی دارند؛ اظهار داشت: ابتدایی ترین موردی که به ذهن شرکت های بیمه می رسد؛ سرمایه گذاری در سپرده های بانکی است که این امر باعث ایجاد ارتباطی تنگاتنگ بین بیمه های عمرو سود سپرده در نظام بانکی شده است.

مدیرعامل پیشین بیمه حافظ  گفت: با کاهش نرخ سود بانکی، به طور قطع سهم بیمه های عمر از سودی که به مخاطبان و بیمه گذاران خود ارائه می دهند، کم خواهد شد.

خوش کیش خاطرنشان شد: ازآنجایی که هنوز استقبال محدودی از بیمه های عمر می شود و فرهنگ متناسب و ضریب نفوذ آن در کشور پایین است، کاهش نرخ سود بانکی تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه نیازمند اصلاح ساختار سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای هستیم تا ارتباط بین آن ها به حداقل برسد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: