کد خبر: ۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 13 June 2016
یک بیمه گر بریتانیایی برای نخستین بار اعلام کرد که محصولی جدید برای پوشش اتومبیل های بدون راننده طراحی کرده و به زودی به بازار معرفی می کند.
 یک بیمه گر بریتانیایی برای نخستین بار اعلام کرد که محصولی جدید برای پوشش اتومبیل های بدون راننده طراحی کرده و به زودی به بازار معرفی می کند.

 شرکت "آدریان فلوکس" که یک شرکت بیمه شناخته‌ شده در بریتانیاست، بیمه ‌ای برای این اتومبیل ها طراحی و اعلام کرده است که به اعتماد مردم به این وسایل نقلیه کمک می ‌کند و از سوی دیگر برخی خسارات احتمالی را پوشش خواهد داد.

طبق این گزارش، این بیمه در چهار زمینه مختلف خسارت‌ها را پرداخت خواهد کرد. نخست وقتی که تا 24 ساعت پس از اعلام یک به ‌روزرسانی نرم ‌افزاری، خودرو دچار حادثه شود و این به‌ روزرسانی روی آن انجام نشده باشد. حالت بعدی وقتی است که خودرو هک شده باشد و از راه دور و ناشناس رانده شود. حالت‌ های بعدی هم شامل زمانی‌ است که کلیه سیستم‌ های نرم ‌افزاری خودرو دچار مشکل شود و البته خسارت‌ های مالک خودرو برای دریافت نکردن به ‌روزرسانی ‌های نرم‌ افزاری هم در بیمه دیده شده است.

شرکت‌ های معتبر جهانی در تلاش هستند تا برای تولید و عرضه خودروهای بدون ‌راننده پیش‌ قدم بشوند و این بیمه در شرایطی به بازار ارائه می شود که شرکت اتومبیل سازی "ولوو" قول داده تا اتومبیل های بدون تصادف جدی تا سال 2020 به بازار روانه کند. شرکت "گوگل" نیز برای ساخت هوشمندترین خودروی بدون تصادف و راننده جهان سرمایه گذاری کلانی کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که قرار است در تابستان سال جاری نمونه اولیه یک خودروی بدون راننده را روی جاده‌ های ایالت کالیفرنیای آمریکا آزمایش و تست کند.

این در حالی است که بر اساس تصمیم دولت بریتانیا در صورت وقوع تصادف میان اتومبیل های بدون سرنشین و دیگر اتومبیل ها یا تصادف با افراد پیاده، خود این خودروها و نه راننده و دیگر سرنشینان حاضر در آنها مسئول شناخته خواهند شد. این امر بدان معناست که شرکت سازنده باید مسئولیت حادثه را بپذیرند و برای پرداخت خسارات و غرامت های احتمالی اقدام کنند.

به گفته وزیر راه بریتانیا، در صورت تصادف جدی در حالت رانندگی خودکار خودروهای هوشمند وسیله نقلیه و نه عامل انسانی عامل مشکل و مقصر قلمداد می شود. دولت بریتانیا درصدد وضع قوانین جدیدی به منظور مدیریت رانندگی خودروهای بدون نیاز به راننده است و این قوانین در قالب قانونی موسوم به حمل و نقل مدرن گنجانده خواهد شد.

صنعت بیمه

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: