کد خبر: ۷۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 05 June 2016
معاون دفتر مدیر کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ساختار نظام ترویج در کشور تغییر می کند.
معاون دفتر مدیر کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ساختار نظام ترویج در کشور تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، علی اسدالله پور در جلسه شورای ترویج منطقه یک کشور که صبح امروز در اداره کل جهاد کشاورزی استان مازندران برگزار شد، گفت: منطقه بندی ترویج به دلیل استفاده از تجربیات استانهای همجوار انجام شده است و جلسات شورای ترویج مناطق می تواند راهکارها را برای جلسه مدیران هماهنگی ترویج در استانها را مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه پیشانی معاونت ترویج، نظام ترویج است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و چالش های بخش کشاورزی چاره ای جز تغییر و دگرگونی در نظام ترویج در کشور وجود ندارد و اگر بخواهیم به سمت کشاورزی دانش بنیان پیش برویم سبک ترویج کنونی پاسخگو نخواهد بود.

معاون دفتر مدیر کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در خدمات ترویجی به دلیل دولتی بودن و نا بسنده بودن می باید تغییراتی انجام پذیرد و با مطالعات انجام شده بر روی کشور های در حال توسعه به این نتیجه رسیده ایم که ترویج در سطوح بالا و در سطوح پائین مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی سه گام برای رسیدن به نظام ترویج را برشمرد و بیان کرد: تدوین سیاست های در سطح کلان، تدوین سیاست ها و برنامه های عملیاتی و سپس اصلاح ساختار ترویجی در کشور باید انجام شود که این عملیات در استان های پایلوت انجام شده و قرار است نتایج آن به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شود.

اسدالله پور با اشاره به اینکه این طرح توسط تیم دانشگاهی در حال پایش است، گفت: مجموعه ای از دانشگاه های برتر کشور در حال پایش این طرح هستند که به سرپرستی دانشگاه شیراز در حال انجام است.

معاون دفتر مدیر کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اگر اتفاقی در کشاورزی بخواهد بیفتد باید در نظام ترویج این اتفاق رخ دهد، تصریح کرد: باید در سطح کشاورزی ظرفیت سازی و نماد سازی انجام شود و از تفکر نوین تکثر گرایی انتظار داریم از توان دستگاه های دولتی و غیر دولتی استفاده شود زیرا امکانات دولتی پاسخگو نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: