کد خبر: ۷۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 17 May 2016
برای حل مشکلات و تحقق اهداف پیشرفت کشور وظایفی داریم. در حوزه فرهنگی تلاش صدا و سیما باید برای رفع کاستی‌ها و تشویق اقدامات مثبت باشد و به جای بزرگنمایی نگرانی‌ها، تقویت هویت ملی و روحیه خودباوری در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.
روزنامه اطلاعات در شماره سه شنبه 28 اردیبهشت در تشریح تیتر یک سخنان حسن روحانی در جلسه هیات دولت را برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: برای حل مشکلات و تحقق اهداف پیشرفت کشور وظایفی داریم. در حوزه فرهنگی تلاش صدا و سیما باید برای رفع کاستی‌ها و تشویق اقدامات مثبت باشد و به جای بزرگنمایی نگرانی‌ها، تقویت هویت ملی و روحیه خودباوری در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.

این روزنامه با اشاره به عنوان آیت الله هاشمی رفسنجانی: بهاییت فرقه ساخته استعمار و منحرف است، آورد: هاشمی‌رفسنجانی در واکنش به دیدار فائزه‌هاشمی‌با عناصر بهایی گفت:‌ فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. ‌هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیداری که با مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی‌داشت در واکنش به دیدار فائزه‌هاشمی ‌با عناصر بهایی گفت:‌ فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. هاشمی‌رفسنجانی افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم.
حمایت فوری دولت از صنایع راکد، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: بسته حمایتی دولت با هدف رونق بخشیدن فوری به فعالیت صنایع کوچک و متوسط راکد از دیروز بطور رسمی به اجرا گذاشته شد. محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز درهمایش تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور استانداران و اعضای کارگروه های رونق بخش صنایع سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، از برنامه ریزی فوری برای رفع مشکلات مالی و کمبود نقدینگی 10 هزار واحد کوچک و متوسط تولیدی کشور با همکاری بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تا پایان امسال خبر داد. 
این روزنامه با انتخاب عنوان تظاهرات گسترده مردم اروپا علیه سیاست‌های اقتصادی، می نویسد: دهها شهر اروپا به ویژه پاریس و مادرید به فراخوان جنبش اعتراضی جوانان فرانسه مشهور به «ایستادگی در شب» پاسخ مثبت داده و علیه ریاضت اقتصادی و دیگر مشکلات اجتماعی تظاهرات کردند. در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا هزاران تن ازجوانان معترض در میدان مشهور «پوئرتا دل سول» برای همبستگی با ابتکار فرانسوی‌ها و همزمان گرامیداشت پنجمین سالگرد آغاز به کار جنبش اعتراضی جوانان اسپانیایی مشهور به جنبش «خشمگینان» دست به تجمع زدند.
روزنامه اطلاعات با درج عنوان تصمیم‌گیری بانک‌ها برای کاهش نرخ سود تا 2 هفته آینده، نوشت: مدیران عامل بانک های کشور تا دو هفته دیگر برای کاهش نرخ سود بانکی تصمیم گیری می کنند. عبدالناصر همتی مدیرعامل سابق بانک ملی و رئیس جدید بیمه مرکزی دیروز در حاشیه آیین تجلیل بانک ملی از بازیکنان باشگاه استقلال خوزستان در تهران در جمع خبرنگاران افزود: زمان آن رسیده که برای کاهش مجدد نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری شود. این احتمال وجود دارد که نرخ سود بانکی تا سطح 15 درصد کاهش یابد.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «تصمیم گیری دولت و شورای امنیت ملی درباره دستبرد آمریکا به دارایی ایران»، «رسانه ها در رشد فعالیت های فرهنگی رشدی نقش بسزایی دارند» و «هلاکت 200 داعشی در پاتک سنگین ارتش سوریه» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: