کد خبر: ۶۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 05 April 2016
مدیر عامل بانک دی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های کمیته اقتصاد مقاومتی بانک اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملیاتی بشود باید کیفیت محصولات را بالا ببریم و خود را مخاطب قرار دهیم و بهره‌وری مجموعه خود را افزایش دهیم.
 مدیر عامل بانک دی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های کمیته اقتصاد مقاومتی بانک اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملیاتی بشود باید کیفیت محصولات را بالا ببریم و خود را مخاطب قرار دهیم و بهره‌وری مجموعه خود را افزایش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، دکتر احمد شفیع‌زاده در دیدار نوروزی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به نام‌گذاری سال 1395 به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" یکی از اهداف مهم بانک دی را افزایش بهره‌وری دانست و گفت: ما باید به سمت استفاده از فناوری و دانش‌افزایی و سایر ویژگی‌هایی که در اقتصاد مقاومتی است پیش برویم و باید از خود بخواهیم که مناسب با نیاز مشتری حرکت کنیم. با این ادبیات است که در مسیر شکوفایی اقتصاد پیش می‌رویم .

وی با بیان اینکه خلاقیت یکی از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، با اشاره به دوران پسا تحریم خاطرنشان کرد: با اعمال سیاست‌های درست در این زمان باید بتوانیم شرایط اقتصادی بهتری را مهیا کنیم و این امر مستلزم برخورد خلاق و روحیه جهادی در کار و حرکت است.

شفیع‌زاده با تاکید بر این‌که باید از دستاوردهای دولت حمایت کنیم چرا که زحمت‌های زیادی کشیده شده تا کنترل تورم حاصل شود، افزود: با انضباط خوب دولت و بانک مرکزی شرایط مناسبی برای گشایش‌های اقتصادی فراهم‌ شده است و امیدواریم در سال جاری ما در بانک دی با یک مهندسی مناسب در تخصیص و تجهیز منابع، بتوانیم همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و نقش کوچکی در حد بضاعت خود در رونق اقتصادی کشور ایفا کنیم.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب طی سال گذشته مدیریت بانک مرکزی در موضوع سود سپرده‌ها بود که این نرخ از محدوده 26 درصد به بالا به زیر 20 درصد کاهش یافت که نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده پول در بانک‌ها دارد. خوشبختانه این روند اکنون رو به بهبود است و امیدواریم با ساماندهی نرخ سود تسهیلات نیز همه در مسیر اشتغال‌زایی و خروج از رکود گام برداریم و فعالان اقتصادی هم از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به تشریح برخی از دستاوردها و فعالیت‌های بانک دی در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته ما در بورس حضور فعال‌تری داشتیم و جایگاه‌مان بهبود یافت. همچنین با توجه به تاکیدات بانک مرکزی نسبت به افزایش سرمایه بانک‌ها، سرمایه بانک دی در سال 94 از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به شش هزار و 400 میلیارد ریال رسید و در سال 95 به 10 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

شفیع‌زاده همچنین با اشاره به فروش بخشی از سهام شرکت نیروگاه دماوند در راستای سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه واگذاری بنگاه‌ها تصریح کرد: در اواخر سال گذشته در راستای سیاست‌های دولت اقدام به عرضه سهام نیروگاه دماوند در فرابورس کردیم که خوشبختانه با استقبال مواجه شد.

مدیرعامل بانک دی در ادامه از برقراری کامل ارتباط سوییفت بانک دی حتی در زمان تحریم خبر داد و خاطر نشان کرد: بانک دی توسعه فعالیت‌های ارزی را در دستور کار دارد و تعاملات خوبی را در این زمینه برقرار کرده است.

به گفته وی یکی دیگر از اقدامات بانک دی در سال 94 انتشار اوراق صکوک برای تامین مالی یک مجموعه نفتی بوده است که در نظر است با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه و تداوم این مسیر در سال 95 سرمايه‌هاي مورد نياز براي  پروژه‌ها تامين شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: