کد خبر: ۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 05 April 2016
بانک گردشگری ، با انتشار 3میلیون ورقه گواهی سپرده هر کدام به ارزش 1 میلیون ریال به منظور تأمين منابع مالي جهت اعطاي تسهيلات به طرح هاي نيمه تمام و تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي، از طریق بازار سرمایه ، اقدام به تامین سرمایه نماید.
بانک گردشگریبانکداری ایرانی –بانک گردشگری  به عنوان یک بانک تخصصی  سال 95 را با پروژه های بزرگ آغاز کرد. از طرفی برای تامین مالی 3هزار میلیارد ریالی خود اوراق در بورس منتشر کرد و از طرف دیگر برای کمک به توسعه اقتصادی کشور در پروژه تولید چندین میلیون تن فولاد  در کشور  مشارکت کرد. افزون بر اینها ، این بانک با P/E معادل 2.62 یکی از بهترین شرکتهای بورسی  از لحاظ پوشش ریسک است که  از دیگر بانکها  با این  شاخص پیشی گرفته است. 

 بانک گردشگری ، در روز 16فروردین سال جاری  توانست با انتشار 3میلیون ورقه گواهی سپرده هر کدام به ارزش 1 میلیون ریال به منظور تأمين منابع مالي جهت اعطاي تسهيلات به طرح هاي نيمه تمام و تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي، از طریق بازار سرمایه ،  اقدام به تامین سرمایه  نماید. این اوراق  در نماد معاملاتي گردش951 ، به منظور آغاز معاملات ثانويه اين اوراق در بازار ابزارهاي نوين مالي گشايش یافت.

 اوراق مذكور، يکسال با تاريخ سررسيد 01/12/1395 بوده و نرخ آن، 20 درصد سالانه با مواعد پرداخت هر ماه يكبار می باشد. این اوراق معادل 3هزار میلیارد ریال سرمایه وارد سیستم مالی گروه مالی گردش می کند.

علاوه بر این بانک گردشگری ، در آخرین روزهای سال 1394 قرار داد مهمی که می تواند برای توسعه بخش زیر بنایی کشور مفید باشد با گروه فولادی میتال  امضا کرد.

 گروه فولادی میتال بزرگترین و مطرح ترین شرکت تولید کننده فولاد جهان طی قراردادی با گروه مالی گردشگری ، به امضا رسید مدیریت بهره برداری و تولید شرکت فولاد بناب از شرکتهای عضو گروه مالی گردشگری را به مدت 5 سال عهده دار شد.

 به گزارش بانكداري ايراني ،در چهار دهه اخیر در کشور بالغ بر 150 میلیون تن فولاد خام تولید و 200 میلیون تن فولاد مصرف شده است. این محصولات فولادی در ساخت ساختمان های مسکونی، کارخانه ها، راههای ارتباطی، انتقال انرژی و سیالات و ... به کار گرفته شده اند که همین موضوع خود بیانگر اهمیت فوق العاده محصولات فولادی در توسعه صنعتی کشور است. سرمایه گذاری و رشد صنعت فولاد در کشور، اقتصادی و منطقی به نظر می آید؛ مشروط بر اینکه محل احداث،  فرایند تولید، تامین منابع طبیعی و انرژی و مدیریت پروژه صحیح انتخاب شده باشد. گفتنی است مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد بخش خصوصی کشور مطرح است که ظرفیت تولید آن 3میلیون و 500 هزار تن بوده و به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای صنعتی غرب کشور نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید فولاد کشور عهده دار است.

شایان ذکر  است که نماد بانک گردشگری در بورس از دی ماه سال 94 متوقف بوده و به دلیل گزارش تلفیقی که از سوی سازمان بورس درخواست شده این نماد تا کنون بسته مانده است .

 این در حالی است که  این بانک برای سال 94معادل 570ریال سود در نظر گرفته است که بر این اساس و با ارزش 1492ریالی توانست یکی از بهترین شرایط ریسک پذیری با ابزار P/Eرا مهیا سازد زیرا رتبه P/E بانک گردشگری 2.62 است که در بین تقریبا 400شرکت بورسی نادر است علاوه بر این نیز بانک گردشگری کم رسک ترین نماد  در بین تمامی بانکها شده است 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: