کد خبر: ۶۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 12 March 2016
فیلمی که با هزار جور سختی ساخته می شود، تنها در دو جمله و کلمات توصیفی زیرآبش زده می شود، به همین راحتی!! درحالی که با توجه به گستردگی تکنولوژی و وجود ماهواره ها آن برنامه مخاطبان جهانی دارد. آن وقت اصول اولیه نقد هم رعایت نمی شود. انصاف هم خوب چیزی است که در برنامه «هفت» دیده نمی شود.
روزنامه شرق در شماره شنبه 22 اسفند به نقل از بازیگر سینما و تلویزیون، نوشت: فیلمی که با هزار جور سختی ساخته می شود، تنها در دو جمله و کلمات توصیفی زیرآبش زده می شود، به همین راحتی!! درحالی که با توجه به گستردگی تکنولوژی و وجود ماهواره ها آن برنامه مخاطبان جهانی دارد. آن وقت اصول اولیه نقد هم رعایت نمی شود. انصاف هم خوب چیزی است که در برنامه «هفت» دیده نمی شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان اعلام اعتماد مردم به نظام، در تشریح تیتر یک از قول مقام معظم رهبری، آورد: مردم در این انتخابات واقعا خوش درخشیدند و مشارکت 62درصدی واجدان شرایط رأی دادن، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی آمریکا، درصد بالایی است. مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، به صورت عملی نشان دادند.

بازخوانی ترور حجاریان پس از ١٦سال، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: «بهشت»، روزی تلخ را سپری کرد. ٢٢ اسفند ١٣٧٨ بود و سعید حجاریان در مقابل شورای شهر تهران ترور شد. روزنامه ها فردایش تیتر زدند «شلیک به اصلاحات». در همان دو سال اول دولت اصلاحات جدای از چند انتخاباتی که با پیروزی قاطع اصلاح طلبان همراه شد، اتفاقات بسیاری نیز رخ داد. افشای قتل های زنجیره ای، ماجرای حمله به کوی دانشگاه و در نهایت ترور سعید حجاریان، همه وهمه نشان از فضای پرتنش آن سال ها دارد. از سویی دیگر اصلاح طلبان خیز خود را برای به دست آوردن هرچه سریع تر قدرت بلند و بلندتر بر می داشتند. سعید حجاریان ١٩ آذر سال ٧٧ در گفت وگو با روزنامه «ایران» راهبرد اصلی جبهه دوم خرداد را «فتح سنگربه سنگر» عنوان کرد. 

این روزنامه با انتخاب عنوان طعنه زنندگان دوران مبارزه امروز کاتولیک تر از پاپ شده اند، به نقل از حجت الاسلام حسن خمینی می نویسد: برخی کسانی که در دوران مبارزه زخم زبان و طعنه می زدند، امروز کاتولیک تر از پاپ شده و جز خودشان کسی را قبول ندارند و عده ای هم که در دوران مبارزه با بی تفاوتی زندگی می کردند، امروز انقلابی تر از دیگران شده اند. «سیدحسن خمینی» با اشاره به نقش والای جانبازان در حفاظت از انقلاب و ضرورت حساسیت نسبت به خون های پاکی که انقلاب را به ثمر رساندند، تصریح کرد: «از دشنام و درفش نباید ترسید؛ چراکه در این مسیر خداوند براساس وعده ای که در قرآن داده است نصرت خواهد کرد». او افزود: «ان شاءالله انتخابات اخیر و آنچه در جریان اجرا و برگزاری آن رخ داد، حامل نتایج مبارکی باشد».

روزنامه شرق با درج عنوان خیال کردند اگر پشت تریبون قیافه فاتح بگیرند کار تمام شده، به نقل از محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم نوشت: انقلاب ملت ایران تا برچیدن ظلم از تمام دنیا انقلاب خود را ادامه می دهند. خیال کردند بساطی درست کنند و چیزی رد و بدل کنند و پشت تریبون ها قیافه فاتح بگیرند، کار تمام شده است، به خدا انقلاب ملت ایران در اول راه است و تا برچیدن ظلم و ستم از تمام دنیا این انقلاب ادامه دارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «تحلیل رئیس گروه مطالعات انرژی وین: عربستان در حال خودکشی سیاسی است»، «احضارمان کردند تلفنی، بدون ذکر دلیل»، «بازهم «اس _٣٠٠» بازهم بدقولی روس ها»، «استارت ِکاندیداها برای ریاست فوتبال» و «اوباما: عربستان باید بیاموزد در منطقه سهمی به ایران بدهد» پرداخت.
روزنامه شرق در ستون سرمقاله عنوان «ترس از ترس» نوشته احمد غلامی سردبیر روزنامه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: