کد خبر: ۶۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
حجت الاسلام سید حسن خمینی به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و با بیان اینکه اتفاق مبارکی در کشور افتاد که نتایج خوبی را در پی داشت و ان شاء الله نتایج بهتری نیز در پیش داشته باشد، افزود: «نتیجه انتخابات هفتم اسفند برای کسانی که در زیر پوست شهر بودند، اتفاق غیر منتظره نبود، اما برای برخی غیرمترقبه بود».
روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 19 اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: حجت الاسلام سید حسن خمینی به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و با بیان اینکه اتفاق مبارکی در کشور افتاد که نتایج خوبی را در پی داشت و ان شاء الله نتایج بهتری نیز در پیش داشته باشد، افزود: «نتیجه انتخابات هفتم اسفند برای کسانی که در زیر پوست شهر بودند، اتفاق غیر منتظره نبود، اما برای برخی غیرمترقبه بود».

این روزنامه با اشاره به عنوان آیت الله یزدی: من رأی نیاوردم و در خدمتتان نیستم، آورد: روز گذشته، آخرین اجلاسیه طولانی ترین مجلس خبرگان رهبری برگزار شد؛ آیت الله محمد یزدی در نطق افتتاحیه آخرین اجلاس خبرگان چهارم گفت: خوشبختانه برای دوره پنجم خبرگان من رأی نیاوردم و در آینده در خدمتتان نیستم و از این اتفاق خوشحالم و خوشحالم که این بار از دوش من برداشته شد.

حراست از فضای سبز جنگل ها و مراتع وظیفه مردم و مسئولان است، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: در هفته منابع طبیعی، حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری ظهر دیروز (سه شنبه) یک اصله نهال، غرس کردند. حضرت آیت الله خامنه ای سپس در سخنانی، با تأکید بر ضرورت قدردانستن گیاهان و درختان که مایه برکت زندگی بشر هستند، گفتند: «تهاجم به جنگل ها و باغ ها خلاف مصلحت است و بیم آن می رود که برخی از این گونه های اصیل از بین بروند، بنابراین وظیفه همه حراست و حفاظت از فضای سبز است».

این روزنامه با انتخاب عنوان طرح ممنوع التصویری در نخستین جلسه شورای عالی امنیت، می نویسد: «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «سخنگوی قوه قضائیه در مورد اظهارات رئیس جمهوری درباره رئیس جمهور اسبق مطالبی را بیان کرده اند، آیا دولت همچنان موضوع را غیرقانونی می داند؟»، گفت: «اگر قرار است در مورد ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق تصمیم قاطع گرفته شود، شورای عالی امنیت ملی مرجع و مصدر این تصمیم خواهد بود، از دبیر شورا خواهش می کنم در نخستین جلسه شورا این موضوع طرح شود».

روزنامه شرق با درج عنوان برجام یک موفقیت ساخته زنان بود، نوشت: «برجام موفقیتی است که زنان ساخته اند». این ارزیابی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست که دیروز به مناسبت روز جهانی زن در یک پیام ویدئویی اعلام کرد. او به تعداد زنان در تیم مذاکره کننده آمریکا و اتحادیه اروپا که دوبرابر مردان بود، اشاره کرد و با قراردادن تصویری از آن تیم، در کنار عکس یادگاری رسمی بعد از توافق که موگرینی تنها زن حاضر در آن بود، پرکردن فاصله دو عکس را چالش اصلی جامعه خود دانست.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «امیرعباس سلطانی: اگر زنجانی حکم اعدام را باور داشت، پشت پرده ها را افشا می کرد»، «زجرنامه ٢ساله وزیر اقتصاد از روند خصوصی سازی: ترجیح می دهم وزیر نباشم تا افتضاح به نامم ثبت نشود» و «مسئولی که جرئت کرد و گفت: کاش مسئولان بسوزند» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «به دنبال همگرایی در تعیین مزد» را به قلم بایزید مردوخی، اقتصاددان، انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: