کد خبر: ۶۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 15 February 2016
قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۲۱۱ دلار و ۵ سنت پایین آمد، اما بعدا با اندکی ترمیم ۱.۹ درصد نسبت به جلسه قبل افت داشت و به رقم ۱۲۱۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.
قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۲۱۱ دلار و ۵ سنت پایین آمد، اما بعدا با اندکی ترمیم ۱.۹ درصد نسبت به جلسه قبل افت داشت و به رقم ۱۲۱۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با ترمیم بازارهای بورس و برداشت سودهای انجام گرفته بعد از تاثیرپذیری مثبت بازار طلا از جشن سال نوی چینی، قیمت فلز زرد امروز بیش از 2 درصد کاهش یافت و فاصله بیشتری از بالاترین رقم یک سال اخیر گرفت.

بر اساس این گزارش، در حالی که آشفتگی در بازارهای سهام جهان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سایر بهشت های امن سرمایه گذاری نظیر ین ژاپن و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را افزایش داده بود، قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به 1260 دلار و 60 سنت رسید.

اما بعد از ترمیم بورس های آمریکا و اروپا، بازارهای آسیایی توانستند نوار 5 جلسه کاهش های متوالی را در روز دوشنبه پاره کنند و بورس شانگهای پس از یک هفته تعطیلی کاهشی اندک را تجربه کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم 1211 دلار و 5 سنت پایین آمد، اما بعدا با اندکی ترمیم 1.9 درصد نسبت به جلسه قبل افت داشت و به رقم 1213 دلار و 60 سنت رسید. قیمت فلز زرد در روز جمعه 0.7 درصد کاهش داشت.

قیمت طلای آمریکا هم با 2.2 درصد کاهش به 1212 دلار و 20 سنت رسید.
یک تاجر طلا در سیدنی گفت: «به دلیل ترمیم شاخص های بورس و فروش ها در چین، قیمت طلا پایین آمد هاست...مقداری برداشت سود در بازار دیده می شود، اما حجم آن زیاد نیست.»

قیمت طلا نسبت به 5 فوریه، یعنی زمانی که آخرین بار قبل از تعطیلات سال نوی چینی، بازار این کشور باز بود، 60 دلار افزایش یافته است و این مسئله به برداشت سودها دامن زده است.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.71 درصد کاهش داشت و به 710.95 تن رسید.

تحلیلگران اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «اگر روند تثبیت بازارهای مالی دنیا ادامه پیدا کند، احتمالا قیمت طلا کاهش بیشتری خواهد داشت.»
برچسب ها: قیمت طلا ، دلار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: