کد خبر: ۶۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 14 February 2016
ناتو روسیه را هدف انتقادات شدید خود قرار داد و مقام‌های این ائتلاف نظامی معتقدند که مسکو تحرکات خطرناکی بین جنگ متعارف و هسته‌ای انجام می‌دهد.
ناتو روسیه را هدف انتقادات شدید خود قرار داد و مقام‌های این ائتلاف نظامی معتقدند که مسکو تحرکات خطرناکی بین جنگ متعارف و هسته‌ای انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، فرانسه و سایر کشورهای عضو ناتو خواستار آن هستند تا ناتو در انتقاد از روسیه موضعی قاطعانه‌تر اتخاذ کند.

آنها می‌گویند که مانورهای روسیه شامل استفاده فنی از تسلیحات هسته‌ای است و تهدیداتی علنی از جانب مسکو برای استفاده از تسلیحات مذکور علیه کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

روسیه می‌گوید، موشک‌های اسکندر مستقر در کالینینگراد دوگانه هستند؛ به این معنا که می‌توانند کلاهک هسته‌ای نیز حمل کنند. سال گذشته سفیر روسیه در دانمارک تهدید کرد که اگر کپنهاگ از یک سپر دفاع موشکی تحت امر آمریکا در اروپا حمایت کند، کشتی‌های جنگی دانمارک را با موشک‌های هسته‌ای هدف قرار دهد.

مقام‌های روسیه روز شنبه گفتند که این ناتو و آمریکاست که رفتارهای بی‌ثبات‌ کننده دارد و برای بازدارندگی هسته‌ای سنتی را تضعیف می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تهدیدات روسیه و فعالیت‌ نیروهای هسته‌ای آن با هدف ارعاب کشورهای همسایه است.

وی همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه گفت که پرهیز از استفاده از تسلیحات هسته‌ای ضرورت دارد.

وی افزود: نباید کسی فکر کند که می‌تواند به صورت محدود از تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از درگیری متعارف استفاده کند. ما شاهد اظهارات، فعالیت‌ها و لحن‌هایی هستیم که بین درگیری متعارف و درگیری اتمی قرار دارد و ما باید از چنین چیزی اجتناب کنیم.

در همین حال فیلیپ بریدلاو، فرمانده ارشد ناتو گفت که ائتلاف از روسیه می‌خواهد که مسوولیت سخنانش را بر عهده بگیرد.

وی در مصاحبه‌ای گفت که سخنان مشکوکی مطرح می‌شود که باید خاتمه یابد.

الکساندر گروشکو، نمایند روسیه در ناتو نیز این اتهامات را رد کرده و معتقد است که فعالیت‌های هسته‌ای کشورش شفاف است.
برچسب ها: ناتو ، روسیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: