کد خبر: ۶۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 08 February 2016
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد دیه کرمان از آبان 81 با مشارکت خیران و نیکوکاران آغاز به کار کرد و تاکنون با 326 میلیارد و 480 میلیون ریال توانسته، 2 هزار و 334 نفر زندانی را آزاد کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد دیه کرمان از آبان 81 با مشارکت خیران و نیکوکاران آغاز به کار کرد و تاکنون با 326 میلیارد و 480 میلیون ریال توانسته، 2 هزار و 334 نفر زندانی را آزاد کند.

 یدالله موحد پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان کرمان در محل دفتر امام جمعه با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: بدون شک احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه‌های دینی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: افرادی که به علت بی‌احتیاطی مرتکب جرم غیرعمد شده‌اند و یا زندانیان فقیر مورد لطف خیران قرار می‌گیرند و به آغوش خانواده بر می‌گردند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان عنوان کرد: ستاد دیه کرمان از آبان 81 با مشارکت خیران و نیکوکاران آغاز به‌ کار کرد و تاکنون با 326 میلیارد و 480 میلیون ریال توانسته 2 هزار و 334 نفر زندانی را آزاد کند.

موحد تصریح کرد: افراد شرور باید در زندان باشند و نه افرادی که بدهی مالی دارند.

وی با اشاره به آزادی 21 زندانی جرائم غیرعمد طی سال جاری توسط ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: چهار نفر از این زندانیان زن بوده‌اند و 65 جشن گلریزان نیز در استان کرمان برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان نیز برای خوداشتغالی و توانمندسازی خانواده زندانیان تلاش می‌کند و 500 خانواده زندانی فقیر را زیرپوشش قرار داده است.

موحد اضافه کرد: تهدیدها و آسیب‌های متعددی متوجه خانواده زندانیان است و انجمن حمایت از زندانیان در راستای کاهش این آسیب‌ها تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون بالغ بر 17 میلیارد ریال از سوی انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان برای خانواده زندانیان نیازمند هزینه شده است.

موحد یادآور شد: انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با اختصاص 119 میلیون تومان موفق شد، 34 نفر از محکومان مالی را از زندان آزاد کند./فارس


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: