کد خبر: ۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 31 January 2016
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه‌های پیشگیری از بیمار شدن و تدابیر رفع عوارض آلودگی هوا در زمستان را تشریح کرد.
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه‌های پیشگیری از بیمار شدن و تدابیر رفع عوارض آلودگی هوا در زمستان را تشریح کرد.

به گزارش  تسنیم, محمدعلی زارعیان درباره آلودگی هوا در زمستان اظهار داشت: فصل زمستان به دلیل تغییرات دمایی و هم به دلیل افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای گرم کردن ساختمان‌ها آلودگی هوا افزایش می‌‌یابد.

به گفته وی لذا در این فصل باید تدابیری اندیشید تا از عوارض آلودگی هوا در امان ماند یا آن را کاهش داد. طبیعتاً در زمان آلودگی هوا باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که تجمع مواد زاید در بدن افزایش نیابد و اگر هم چیزی تجمع یافته از میزان آن کاسته شود تا عوارض کمتری دامنگیر انسان شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد:کم کردن میزان مصرف غذا باعث می‌شود تا سموم کمتری وارد بدن شود و بدن فرصت دفع مواد قبلی را پیدا کند.

زارعیان ادامه داد: اصلاح و تقویت هضم با خوب جویدن غذا و استفاده از ادویه‌هایی که در هضم غذا موثرند (مثل آویشن, دارچین و سیر) نیز به کاهش تجمع مواد زائد کمک می‌کند.

وی بیان کرد: پرهیز از زیاده‌روی در مصرف میوه‌های آبدار در زمان آلودگی هوا در زمستان توصیه می‌شود؛ چرا که منجر به سوء هضم می‌شود، انجام ورزش معتدل و تاب بازی به دفع مواد زائد و تقویت اعضای مختلف کمک می‌کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: خواب مناسب که به بدن فرصت دفع مواد زائد را می‌دهد، پرهیز از هم و غم که منجر به ضعف ایمنی می‌شود، بوییدن میوه‌ها, عطرها و گیاهان خوشبو که تقویت کننده قوا هستند در آلودگی هوای زمستان برای حفظ سلامت بسیار مؤثر است.

زارعیان خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف غذاهای مانده و کنسروی و سوسیس و کالباس و غذاهای بسته‌بندی شده و کاهش نزدیکی جنسی مفرط توصیه می‌شود؛ چرا که ایجادکننده ضعف در بدن است. پرهیز از بی‌خوابی, ورزش‌ها و فعالیت‌های شدید جسمانی، پرهیز از مواجهه ناگهانی با هوای سرد در کاهش عوارض آلودگی هوای زمستان مؤثر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: