کد خبر: ۶۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 27 January 2016
پست بانک ایران، بانک عامل صندوق توسعه ملی است و تأمین مالی ارزی پروژه‌های بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) را عهده‌دار شده است.
پست بانک ایران، بانک عامل صندوق توسعه ملی است و تأمین مالی ارزی پروژه‌های بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) را عهده‌دار شده است.

خسرو فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درحاشیه سومین نشست تخصصی کمیسیون بانوان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که به‌میزبانی این بانک برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: متقاضیان می‌توانند طرح‌های آماده و نیمه‌تمام خود را تا پایان امسال ارائه و تسهیلات مربوطه را دریافت نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: بیشترین تأثیر برجام بر نظام بانکی بوده و خوشبختانه پست بانک ایران جزو اولین بانک‌هائی است که از تحریم رهائی پیدا کرده و از اوایل هفته آینده سوئیفت در این بانک فعال می شود.

فرحی در خصوص ایجاد شعب جدید درخارج از کشور در پسابرجام گفت: اولویت این بانک برای افتتاح شعب جدید خارجی در کشورهای اروپائی است و تاکنون با دو بانک بزرگ اروپایی قرار داد همکاری امضاء کرده است.

وی تأکید کرد: پست بانک‌ایران بدهی ارزی ندارد و با 12 هزار باجه نمایندگی بانکی در سراسر کشور علی‌الخصوص در نقاط محروم و شهرهای مرزی فعالیت می‌کند و امسال بالغ بر 80 هزار فقره تسهیلات خرد به جامعه روستائی و مناطق محروم پرداخت کرده است.

مدیرعامل پست بانک عنوان کرد: در صورت‌های مالی نه‌ماه این بانک 50 درصد از EPS پیش بینی‌شده محقق گریده و امیدواریم تا پایان سال پیش بینی بانک در این خصوص تحقق یابد.

وی با اشاره به CORE BANK پست بانک‌ایران گفت: عملکرد این سامانه بسیار موفق بوده و توانسته‌ایم با استفاده از این CORE BANK خدمات بانکی را درمقیاس وسیع به روستاها و مناطق روستائی ارائه دهیم.

فرحی با اشاره به فعالیت‌های دوساله پست‌بانک‌ایران اظهار داشت: طی این مدت؛ مشتریان این بانک از 2 میلیون و 700 هزار نفر در سال 92 با رشد 107 درصدی به 5 میلیون و 500 هزار نفر در سال 94 رسیده که این رشد با توجه به توسعه خدمات در مناطق روستائی و محروم محقق شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خرد به ساکنان مناطق محروم و روستائی نیز از 8 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 92 با 58 درصد رشد به 13هزار و 500 میلیارد ریال درسال 94 رسیده است.
فرحی با اشاره به افزایش خدمات بانکی گفت: در سال 92 این بانک 40 نوع خدمت را به مناطق روستائی ارائه می کرد در حالی که امسال با 62 درصد رشد به 65 خدمت رسیده و تعداد دستگاه‌ها و درگاه‌های الکترونیکی این بانک هم با 19 درصد رشد در این دوسال از 51 هزار به 61 هزار فقره درمناطق روستائی رسیده است.

مدیر عامل پست بانک‌ایران گفت: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه، شرکت بیمه تجارت نو، شرکت سرمایه‌گذاری و صندوق توسعه سرمایه‌گذاری از جمله اقداماتی است که این بانک برای تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان انجام داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: