کد خبر: ۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
کشور ما ناامن نیست و این را بارها ثابت کرده‌ایم و مطمئناً اظهارت مسئولان عربستانی را در هیئت رئیسه مطرح خواهیم کرد و تصمیمی قاطع می‌گیریم.
بانکداری ایرانی – رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کشور ما ناامن نیست و این را بارها ثابت کرده‌ایم و مطمئناً اظهارت مسئولان عربستانی را در هیئت رئیسه مطرح خواهیم کرد و تصمیمی قاطع می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان در خصوص جلسه با رؤسای هیئت‌های فوتبال گفت: تنها جلسه‌ای بود که همه مثبت صحبت کردند و برخوردی در آن نبود. در این جلسه در مورد اصلاح اساسنامه صحبت شد. از همه هیئت‌ها خواستیم اختلافات را کنار بگذارند و به هر فردی که انتخاب می‌شود کمک کنند. اگر مجمع تشکیل و به فردی رأی داده شد باید به آن احترام بگزارند.

وی افزود: طبق اساسنامه رئیس مجمع حق رأی ندارد و فقط می‌تواند جلسه را اداره کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه بیشتر رؤسای هیئت‌ها از سوی او منصوب شده‌اند، گفت: هیئت‌ها 8 سال است که با هم کار می‌کنند و هماهنگ هستند. به آنها گفته‌ام که هرچه به‌صلاح فوتبال است اتفاق بیفتد. شاید رقیبان دیگری حضور پیدا کنند و آنها انتخاب شوند.

کفاشیان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تاکنون فردی برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام نکرده است، گفت: بالاخره این اتفاق می‌افتد و ثبت‌نام می‌کنند.

وی در واکنش به این موضوع که اساسنامه جدید به این معناست که نقش وزارت ورزش و جوانان کمتر شده است عنوان کرد: نه، نقش وزارت ورزش پررنگ است. وقتی وزیر و معاونش عضو مجمع هستند معنایش نقش آنهاست. بنابراین نقش وزیر خیلی مهم است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جو رسانه‌ای عربستانی‌ها برای گرفتن حق میزبانی از ایران در بازی‌های آسیایی و بین‌المللی گفت: تا زمانی که در این خصوص چیزی مکتوب نشود ما نمی‌توانیم نظری دهیم. عربستانی‌ها این موضوع را به‌صورت رسانه‌ای مطرح کرده‌اند و مطمئناً اگر آنها اعلام کنند که در کشور ما بازی نمی‌کنند و به اینجا نیایند قطعاً ما هم مقابله به مثل خواهیم کرد. کشور ما ناامن نیست و این را بارها ثابت کرده‌ایم و مشکلی هم برای برگزاری بازی‌ها نداریم. مطمئناً این موضوع را در هیئت رئیسه مطرح خواهیم کرد و تصمیمی قاطع می‌گیریم.

کفاشیان درباره سفر پنهانی نماینده شورای المپیک آسیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران درباره ماجرای فساد در فوتبال گفت: این خبر را دیدم اما جلسه‌ای با ما نبوده و نمی‌دانم داستان چیست. فکر نمی‌کنم نمایندگان شورای المپیک آسیا و AFC به ایران‌ آمده باشند و مطمئناً اگر آنها به ایران آمده باشند از آنها دعوت می‌کنیم تا با ما هم صحبت کنند.

وی که در پروژه افتتاح امکان ورزشی شهرداری تهران حضور یافته بود، در این خصوص اظهار داشت: شهرداری تهران در ساخت و سازها به فدراسیون فوتبال کمک‌های زیادی کرده بود و به همین خاطر به این مراسم آمدم تا از خدماتی که به ما ارائه کرده‌اند تشکر کنیم. در هر جای دنیا اگر شهرداری‌ها فعال باشند ورزش پیشرفت خواهد کرد و با توجه به اینکه ما مشکلات بودجه‌ای داریم کمک‌های شهرداری‌ها از نظر زیرساختی و امکانات ورزشی می‌تواند در پیشرفت ما هم مؤثر واقع شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: