کد خبر: ۵۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 26 December 2015
راه اندازی بازار مشتقه ارز برای پوشش ریسک این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در شرایط کنونی ایجاد بورس ارز و بازار مشتقه یکی از نیازهای اقتصاد کشور برای بهبود روند بازار به شمار می‌آید و راه اندازی آن ثبات در این بازار را به همراه دارد.
 بانکداری ایرانی – سرویس بورس ؛راه اندازی بازار مشتقه ارز برای پوشش ریسک این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در شرایط کنونی ایجاد بورس ارز و بازار مشتقه یکی از نیازهای اقتصاد کشور برای بهبود روند بازار به شمار می‌آید و راه اندازی آن ثبات در این بازار را به همراه دارد.

مهدی میر شاه محمد مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین  با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی راه اندازی بورس ارز و بازار مشتقه ارز در اقتصاد کشور لازم و ضروری به نظر می رسد زیرا تمام سرمایه گذاران خارجی که در آینده با لغو تحریم‌ها وارد کشور خواهند شد تمایل به تک نرخی شدن ارز برای بهبود مبادلات خود دارند که بازار مشتقه ارز می‌تواند شرایط را برای بهبود روند مبادلات با سایر کشورها ایجاد کند.

وی در خصوص اهمیت راه اندازی بازار مشتقه ارز بیان کرد: راه اندازی بازار مشتقه ارز برای پوشش ریسک این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در شرایط کنونی ایجاد بورس ارز و بازار مشتقه یکی از نیازهای اقتصاد کشور برای بهبود روند بازار به شمار می‌آید و راه اندازی آن ثبات در این بازار را به همراه دارد.

مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین در ادامه تصریح کرد: اهمیت راه اندازی بازار مشتقه ارز و بورس ارز در سال آینده بیشتر نمایان خواهد شد زیرا در مبادلات میان کشورمان با سایر کشورها در صورت نوسان نرخ ارز دیگر استقبالی از بازار نخواهد شد به همین خاطر راه اندازی این بازار توسط بورس کالا از الزامات گسترش مبادلات با سایر کشورها خواهد بود.

میر شاه محمد در خصوص نقش بورس کالا در راه اندازی بازار مشتقه ارز اظهار کرد: بورس کالا تجربه راه اندازی بورس سکه را با موفقیت پشت سر گذاشته و از این بورس استقبال نسبتاً خوبی شده است ولی موضوع این جاست که جنس مشتریان این بورس با مشتریان بازار مشتقه متفاوت خواهد بود اما مانند تجربه‌های گذشته این بازار هم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص فراهم شدن شرایط برای راه اندازی بازار مشتقه ارز در بورس کالا تصریح کرد: با وجود اینکه بانک مرکزی تنها توزیع کننده دلار در بازار است هماهنگی بین این ارگان و بورس کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تعامل این دو نهاد می‌توان در انتظار راه اندازی بورس ارز در سال آینده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: