کد خبر: ۵۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 22 December 2015
سرمایه بانک دی با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده با 100 درصد افزایش به 10 هزار میلیارد ریال می‌رسد و 28 درصد آن به طور همزمان اجرا شد.
سرمایه بانک دی با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده با 100 درصد افزایش به 10 هزار میلیارد ریال می‌رسد و 28 درصد آن به طور همزمان اجرا شد.

 مجمع عمومی فوق‌العاده بانک دی روز دوشنبه 30 آذر ماه با حضور 73/78 درصدی سهامداران تشکیل و پس از اجرای مناسبات قانونی تا مرحله ختم قانونی جلسه مجمع، افزایش سرمایه بانک مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل بانک دی در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک طی سال جاری و ترسیم روند رو به رشد عملیات بانکی از ابتدا تا کنون به تشریح دلایل افزایش سرمایه بانک پرداخت.
دکتر احمد شفیع‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های مالی و ارزیابی بانک‌ها متناطر با میزان سرمایه آنهاست، اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور به ویژه با توجه به تحولاتی که در پسابرجام اقتصاد ایران با آن روبه‌رو خواهد بود نیاز است که نظام بانکی حضور پررنگ‌تری در این چرخه داشته باشد و یکی از اقداماتی که برای اجرای آن هم بانک‌ها و هم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی آن هستند، افزایش میزان سرمایه است.

وی با تقدیر از بانک‌هایی که طی یکی دو سال اخیر اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند، افزود: امروز بانک دی با حمایت سهامداران گام بلندی در مسیر ارتقاء خود بر می‌دارد و با افزایش دو برابری میزان سرمایه، خود را مهیای نقش‌آفرینی بیشتر در اقتصاد کشور می‌کند.

به گفته وی یکی از اقدامات مهمی که در بانک دی انجام شده سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در حوزه بانکداری الکترونیکی است که نقش متمایزکننده‌ای برای بانک خواهد داشت.

مدیرعامل بانک دی در ادامه با بیان اینکه دلایل زیادی برای افزایش سرمایه بانک دی می‌توان برشمرد به مواردی از جمله افزایش ظرفیت جذب سپرده‌ها، افزایش میزان اعطای تسهیلات، توسعه شبکه شعب، توسعه خدمات بانکی و گسترش حضور در عرصه بین‌المللی اشاره کرد.
شفیع‌زاده افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده بانک دی در مرحله نخست میزان سرمایه خود را از محل سود انباشته به 6400 میلیارد ریال افزایش می‌دهد و سپس با اختیاری که مجمع به هیات مدیره خواهد داد مابقی میزان افزایش سرمایه تا سقف یک هزار میلیارد تومان طی دو سال آینده محقق می‌شود.

وی با ابراز امیداواری از اینکه با تمهیدات اندیشیده شده و حمایت سهامداران تحقق صددرصدی افزایش سرمایه تا سال 95 به سرانجام برسد، گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده شیب عملکرد بانک طی سال‌های آینده مثبت و رو به بهبود خواهد بود و مواردی چون افزایش حقوق سهامداران، افزایش روند تسهیلات اعطایی، افزایش جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری و تناسب در کفایت سرمایه بانک قابل تصور و در دسترس است.

در ادامه این مجمع با قرائت پیشنهاد افزایش سرمایه بانک دی از سوی دبیر جلسه رای گیری انجام و موارد ذیل مورد تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده قرار گرفت:

1 ـ افزایش سرمایه بانک دی از 5 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال به میزان صددرصد
2 ـ افزایش سرمایه بانک دی در مرحله اول از 5000 میلیارد ریال به 6400 میلیارد ریال از محل سود انباشته
3 ـ افزایش سرمایه بانک دی در مراحل دیگر از 6400 میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال در اختیار هیات مدیره طی مدت دو سال
برابر گزارش هیات مدیره افزایش سرمایه فوق از محل آورده نقدی، مطالبات سهامداران و سود انباشته انجام خواهد پذیرفت و به توصیه حاضرین مجمع مقرر شد موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای اجرا در بانک دی مورد مطالعه هیات مدیره قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: