کد خبر: ۵۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
مقامات سوئیس با افزایش حالت هشدار امنیتی در شهر ژنو اعلام کردند که به دنبال مظنونانی بوده که در ارتباط با حملات پاریس هستند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقامات امنیتی سوئیس روز پنجشنبه اعلام کردند که حالت اضطراری در این شهر را افزایش داده و به دنبال مظنونانی هستند که در ارتباط با حملات روز 13 نوامبر در پاریس هستند.

یک افسر امنیتی در مقر سازمان ملل در ژنو گفت که مقامات سوئیسی به دنبال 4 مظنون که معتقدند در این شهر که نزدیک مرز فرانسه است، هستند. یکی دیگر از افسران امنیتی نیز گفت که هشدار امنیتی در ساختمان‌های وابسته به سازمان ملل به حداکثر رسیده است.

دپارتمان امنیت ژنو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب بازرسی‌هایی که در سطح ملی و بین المللی و در پی حملات پاریس انجام شده، پلیس ژنو و همکاران به صورت فعالانه به دنبال افرادی است که اسامی آنها توسط کنفدراسیون سوئیس ارائه شده است.

در حملاتی که در روز 13 نوامبر در چندین نقطه پاریس انجام شد دست کم 130 نفر کشته شدند. پلیس در چندین کشور اروپایی همچنان به دنبال افرادی است که معتقد است در ارتباط با این حملات یا طراحی آن بوده است.

از بیانیه دپارتمان امنیتی ژنو مشخص نیست که آیا مظنونان ارتباط مستقیمی با حملات پاریس دارند یا خیر. سخنگوی دپارتمان امنیتی ژنو نیز اعلام کرده که هیچگونه اظهارنظری در این باره نمی‌کند.

مقامات فرانسه و سوئیس اعلام کرده‌اند که پس از حملات پاریس به صورت تنگاتنگ با یکدیگر در حال همکاری هستند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: