کد خبر: ۵۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - 07 December 2015
هومن حاجی پور، افزود: مجمع عمومی موسسان فدراسیون واردات ایران برگزار شده و هیات مدیره و بازرسان این فدراسیون نیز انتخاب شدند.
 معاون تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ، تاسیس فدراسیون واردات ایران را ساماندهی تشکل ها به عنوان یک الزام قانونی و ضرورتی با هدف حرکت از کثرت به سمت وحدت دانست .

به گزارش  روابط عمومی اتاق ایران، هومن حاجی پور، افزود: مجمع عمومی موسسان فدراسیون واردات ایران برگزار شده و هیات مدیره و بازرسان این فدراسیون نیز انتخاب شدند.

وی در مورد فلسفه تشکیل این فدراسیون اظهار داشت: پراکندگی در حوزه تصمیم گیری به نفع هیچ کس نیست و اتاق بازرگانی توانسته در هر حوزه کاری انجمن تخصصی واردات ایجاد کند و برای انجام مأموریت اتاق این تشکل ها باید بتوانند به دولت و مجلس اطلاعات درست ارایه داده و با انجام کار کارشناسی، یک صدایی در حوزه خود ایجاد کنند و این فدراسیون باید به حوزه هایی فراتر از مشاوره ورود پیدا کند.

حاجی پور افزود: ساماندهی تشکل ها امروز یک الزام قانونی و یک ضرورت با هدف حرکت از کثرت به سمت وحدت است و پیش بینی می شود با ادامه این روند تا پایان سال جاری ،20 تشکل بالادستی در سطح فدراسیون شکل گیرد.

وی اضافه کرد : تأسیس فدراسیون مزبور از چندی پیش در دستور کار قرار گرفته و مقدمات تهیه پیش نویس اساسنامه آن با دریافت نظرات آغاز ، و اکنون پیش نویس اساسنامه منطبق بر الگوی اتاق و با در نظر گرفتن همه شرایط، تهیه شده است.
معاون تشکل های اتاق ایران اظهار داشت: ضروری است ، سازماندهی گسترده و برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد و چگونگی حرکت کشور نسبت به واردات باید مشخص شود که این امر وظیفه فدراسیون یاد شده است.
بر اساس این گزارش، حسین تنهایی، سیامک پیربابایی، ابوالفتح صانعی، فرهاد احتشام زاد، محمدرضا بوترابی، حمید ورناصری و فرهاد آگاهی به عنوان اعضای اصلی و حسین غروی رام و هوشنگ گودرزی به عنوان اعضای علی البدل هیأت مدیره فدراسیون واردات برای دوره سه سال انتخاب شدند.
براساس آرای به دست آمده از انتخابات بازرسان فدراسیون نیز ناصر ریاحی به سمت بازرس اصلی و علی مسعودی به سمت بازرس علی البدل فدراسیون برای مدت یک سال انتخاب شده و قبول مسئولیت کردند.
پیش از این مجمع واردات ( گروه وارد کنندگان و نمایندگان شرکتهای خارجی ) براساس حکم وزیر بازرگانی وقت و تحت نظارت مرکز امور اصناف و بازرگانان، پس از انتخابات رسمی، در تاریخ هشتم اسفند 1388 تشکیل شد 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: