کد خبر: ۵۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 21 November 2015
مديرعامل بيمه نوين:
وي افزود: اکنون يکي از بخش‌هاي بيمه‌هاي عمر يعني سرمايه‌گذاري فروش خوبي دارد ولي شرکت‌هاي بيمه بايد بيمه‌هاي عمر را با تنوع زياد و متناسب با خواسته‌هاي مشتريان ارئه دهند.
مديرعامل بيمه نوين: هم آمار و هم تجربه ثابت کرده بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري در سال هاي گذشته هميشه بيش از بانک ها سودآوري داشته اند.

حسين کريمخان زند مدير عامل شرکت بيمه نوين و عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه به تشريح وضعيت بيمه زندگي و سرمايه‌گذاري در بين ساير انواع بيمه‌ها پرداخت و گفت: اين نوع بيمه‌ها از نظر فروش وضعيت بهتري نسبت به گذشته دارند ولي آنچه در ايران بيشتر ارائه مي‌شود تنها شامل يک نوع از بيمه‌هاي عمر است که شرکت‌هاي بيمه بايد علاوه بر تجديدنظر در نوع خدمات، با توجه به نيازهاي روز جامعه بيمه‌هاي جديد ارائه دهند.

وي افزود: اکنون يکي از بخش‌هاي بيمه‌هاي عمر يعني سرمايه‌گذاري فروش خوبي دارد ولي شرکت‌هاي بيمه بايد بيمه‌هاي عمر را با تنوع زياد و متناسب با خواسته‌هاي مشتريان ارئه دهند.

سهم 70 درصدي بيمه زندگي از بازار بيمه در کشورهاي پيشرفته
مدير عامل بيمه نوين به تبيين تفاوت‌ها در فعاليت و جذب مشتري در انواع بيمه‌هاي زندگي و سرمايه‌گذاري در خارج از کشور پرداخت و اظهار داشت: حدود 45 تا 50درصد پورتفو (سبد سهام) صنعت بيمه در اين کشور‌ها مربوط به بيمه‌هاي عمر است و جالب اينکه حتي در برخي کشورهاي پيشرفته اين رقم به 70 درصد هم مي‌رسد.
وي افزود: اين بدان معني است که بيمه‌هاي عمر در اين کشور‌ها به تنهايي 70 درصد بازار بيمه را به خود اختصاص مي‌دهد که خود شامل انواع مختلف بيمه‌هاي مستمري، بيمه عمر به شرط فوت به هر علت و بيمه عمر به شرط حيات است که متناسب با نيازهاي مختلف افراد و ميزان درآمدشان تعيين مي‌شود.

ايراد در سيستم‌هاي فروش بيمه ايران
کريمخان زند در توضيح دلايل اين تفاوت بين ايران و اين کشور‌ها تاکيد کرد: واقعيت اين است که در ايران بر روي بيمه‌هاي عمر زياد کار نشده و تنها بخشي از جامعه مدنظر قرار گرفته است. همچنين بيشترين ايراد بر روي سيستم‌هاي فروش است.
وي اضافه کرد: نکته ديگر که به آن کمتر توجه شده موضوع ميزان اعتماد مردم است. که براي رسيدن به دليل آن مي‌توان اين سئوالات جدي را طرح کرد که چند درصد مردم بيمه‌هاي بازنشستگي دارند؟ آيا همه تحت پوشش تامين اجتماعي يا صندوق‌هاي بازنشستگي يا ساير صندوق‌ها هستند؟ اگر به دنبال پاسخ اين سئوالات باشيم شايد به رقم 50 به 50 برسيم؛ يعني 50 درصد مردم مثل کسبه يا افرادي که شغل آزاد دارند به نحوي تحت پوشش اجباري تامين اجتماعي قرار نگرفته‌اند.

لزوم اعتمادسازي مردم
اين عضو انجمن حرفه‌اي صنعت بيمه به عوامل ديگر تمايل کمتر ايراني‌ها به بيمه‌هاي زندگي اشاره کرد و اظهار داشت: مقداري هم شرکت‌هاي بيمه خود را محدود به جامعه‌هاي خاص کرده‌اند و در شبکه فروش هم «فروش آسان» را مدنظر قرار داده‌اند.

وي ادامه داد: اکنون بيمه عمر به شرط فوت به هر علت خيلي کمتر از بيمه‌هاي سرمايه‌گذاري فروخته مي‌شود و معمولا به صورت گروهي به فروش مي‌رود که مشتري‌هايش هم شرکت‌ها و کارخانجات هستند؛ دليلش اين است که ارائه مناسبي توسط نمايندگي‌ها نداريم و روي شبکه فروش کار نشده يا فروشنده حرفه‌اي تربيت نشده است و شرکت‌هاي بيمه روي اين موضوع تحقيق حرفه‌اي نکرده‌اند.

کريمخان زند به نقش اعتمادسازي در جذب مردم به بيمه‌هاي سرمايه گذاري نيز اشاره کرده و اظهار داشت: وقتي يک شرکتي به مشتري خود مي‌گويد که اگر شما در ماه يا در سال اين مبلغ را به من بدهيد بعد از 20 تا 30 سال مستمري به شما يا خانواده‌ات تعلق مي‌گيرد يا مي‌گويد تا زماني که زنده هستي خدمات مختلف را ارائه خواهم داد؛ اينجا زماني شرکت بيمه موفق است که اجتماع اين وضعيت را قبول و به شرکت اعتماد کند.

سير مثبت گرايش مردم به بيمه‌هاي زندگي
وي البته سير گرايش مردم به بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري را مثبت ارزيابي کرده و گفت: اکنون نسبت به 20 سال يا 40 سال پيش باور و اعتماد مردم به شرکت‌هاي بيمه بيشتر شده است ولي بايد فعاليت‌هايي انجام شود تا به اين بخش بيشتر از شرايط کنوني اعتماد شود و مردم مطمئن باشند که در بلند مدت شرکت‌هاي بيمه به آن‌ها پاسخ خواهند داد

مدير عامل بيمه نوين افزود: يک شعار داريم که مي‌گويد «بيمه فروختني است نه خريدني»؛ در اين شرايط و با توجه نسبت پايين نيروي تربيت شده، شرکت‌ها فروش خوبي دارند و نسبت به ?? سال قبل که بيمه کارآفرين براي اولين بار بيمه عمر و سرمايه گذاري را شروع کرد، اکنون خيلي از شرکت‌هاي ديگر وارد اين عرصه شده‌اند و فروش خوبي مي‌کنند.

وي ضعف اطلاع رساني و تبليغات ضعيف را هم در تمايل کمتر مردم به بيمه‌هاي زندگي موثر دانسته و تصريح کرد: تبليغات خيلي موثر است ولي اطلاع رساني مفصل‌تر بايد از طريق شبکه فروش باشد چون اين نوع بيمه‌ها نيازمند توضيحات بيشتر است.

تبديل سرمايه‌هاي کوچک به سرمايه‌هاي بزرگ
کريمخان زند تاکيد کرد: تبليغات مي‌تواند جاذبه‌هاي زيادي داشته باشد وقتي ما مي‌گوييم شبکه فروش؛ انتظار اين است که اين شبکه اطلاعات کافي و وافي را به مردم بدهد. بايد طوري باشد که مردم بتوانند اطلاعات مفيد را از عوامل فروش اخذ کنند و با جزئيات مطمئن شوند در صورت اتفاقي براي آن‌ها در کوتاه‌ترين زمان خسارت به خانواده فرد خسارت ديده پرداخت مي‌شود.

وي درباره مزيت‌هاي بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري براي مردم يادآور شد: اين بيمه‌ها براي مردم جامعه مي‌تواند جمع پس انداز آن‌ها باشد و اگر فوتي اتفاق مي‌افتد خطر را پوشش دهد يا سرمايه‌هاي کوچک را جمع مي‌کند و به سرمايه بزرگ تبديل مي‌کند.

اين عضو انجمن حرفه‌اي صنعت بيمه در پايان درباره ديگر مزيت بيمه اضافه کرد: تجربه ثابت مي‌کند بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري در سال‌هاي گذشته هميشه پيش از بانک‌ها سودآوري داشته‌اند. از طرف ديگر و در سطح کلان، چرخه اقتصاد با سرمايه گذاري شرکت‌هاي بيمه بهتر مي‌چرخد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: