موضوع فروش آنلاین بیمه عمر همواره از مباحثی بوده که بحث و انتقاد کارشناسان را دربرداشته است و بسیاری معتقد بودند که فروش آنلاین این بیمهنامه به دلایل ماهیتی که بیمهنامه زندگی دارد بهسادگی امکانپذیر نیست؛ اما همهگیری بیماری کرونا این فرصت طلایی را برای شرکت بیمه کارآفرین فراهم کرد تا برای نخستین بار در صنعت بیمه با همکاری شبکه فروش مقدمات فروش آنلاین بیمههای زندگی را فراهم کند.
علیرضا حجتی، معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین در سخنانی درباره فروش آنلاین بیمههای زندگی بیان کرد: در راستای دستیابی به این هدف مهم و ارزنده تغییر و اصلاح استراتژی فروش در رشته بیمههای عمر از حالت سنتی به شیوه فنآوریمحور و آمادهسازی بستر مناسب جهت اجرای این استراتژی دارای اهمیت است؛ نخستین گام در این راستا بازنگری قوانین و مقررات داخلی، اصلاح شرایط عمومی و خصوصی بیمهنامه، تغییر نگرش و دیدگاه کارشناسان و شبکه فروش شعب، برطرف کردن دغدغههای شبکه فروش و تقویت آن بهجای حذف شبکه اطمیناندهی به نمایندگان و کارگزاران در خصوص امنیت اطلاعات، جذابیت و راحتی فروش آنلاین در مقایسه با روشهای قدیمی است.
وی افزود: در فاز اول موضوع حذف فرم پیشنهاد دستی و قبولی فرم پیشنهاد بهصورت آنلاین و قبولی امضای الکترونیک در دستور کار بیمه کارآفرین قرار گرفت که با برگزاری جلسات کارشناسی راهکار این موضوع تدوین و مشخص شد. با این اقدام، گام بسیار ارزشمندی در تسهیل فرآیند صدور صورت پذیرفت.
حجتی ادامه داد: در ادامه مسیر موضوع دریافت حق بیمه بهصورت آنلاین، ارجاع به پزشک در صورت لزوم، ارجاع به آزمایشگاه و بسیاری از موارد دیگر مطرح شد که با تلاش مستمر همکاران بیمه کارآفرین فروش بیمههای آنلاین عمر و همزمان با حضور ریاست کل بیمه مرکزی در تاریخ ۰۴/ ۰۶/ ۹۹ آغاز شد. با این اقدام، فروش آنلاین بیمههای عمر در باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین شروع و تلفن همراه جایگزین سیستمهای کامپیوتری شد و نمایندگان و کارگزاران و زیرمجموعههای آنها یا بازاریابان فارغ از اینکه واحد صدور داشته باشند در هرکجای کشور میتوانند نسبت به صدور بیمهنامه عمر اقدام و علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش هزینههای صدور، بیمهنامه را در کمترین زمان ممکن به مشتری تحویل دهند و این راه همچنان ادامه دارد.