کد خبر: ۵۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 22 October 2015
نوسازی ناوگان عمومی و ارائه خدمات ارزان قیمت در بخش حمل‌ونقل و ایجاد راه یکی دیگر از عوامل افزایش رفاه محسوب می‌شود.
یک کارشناس اقتصادی گفت: لازمه بهبود اقتصاد مهار نرخ تورم و رکود است.

رضا عروجی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهبود و ارائه تسهیلات برای خرید و کاهش قیمت مسکن یکی از لازمه‌های افزایش سطح رفاه است. 
 
وی در ادامه تخصیص وام با بهره کم برای خرید مسکن را یک راه حل مهم برای افزایش سطح رفاه دانست و اظهار داشت: نوسازی ناوگان عمومی و ارائه خدمات ارزان قیمت در بخش حمل‌ونقل و ایجاد راه یکی دیگر از عوامل افزایش رفاه محسوب می‌شود. 

این کارشناس اقتصادی کاهش نرخ بیکاری را امری مهم برای یک اقتصاد پویا برشمرد و عنوان کرد: افزایش حقوق با توجه به نرخ تورم نیز به سطح رفاه کمک می‌کند این در حالی است که افزایش حقوق همیشه پایین‌تر از نرخ سود تورم تصویب می‌شود. 
 
عروجی مهار نرخ تورم و رکود را لازمه بهبود و چرخه اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به منبع اصلی فعالیت‌های اقتصاد کشور که در دستان دولت است افزایش صادرات مهار تورم و رکود جز وظایف اصلی دولت است. 
 
وی ارائه تسهیلات به بخش تولید را راهی برای افزایش سطح رفاه برشمرد و افزود: با افزایش سطح کیفیت، تولید محصولات داخل توان رقابت با کالاهای خارجی را پیدا می‌کنند و همچنین افزایش صادرات به رفاه مردم کمک می‌کند. 
 
این کارشناس اقتصادی کیفیت نا مطلوب کالاهای داخلی را عاملی برای کاهش صادرات دانست و گفت: با اعمال اهرم‌های فشار از سوی دولت به تولید کننده قطعاً کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا می‌کند که باعث ورود ارز به کشور می‌شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: