کد خبر: ۵۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 17 October 2015
کیفیت آب تهران استانداردهای کافی را دارد و به هیچ عنوان در شهر تهران نیازی به آب بسته‌بندی و یا دستگاه‌های تصفیه آب نیست و به اعتقاد من دستگاه‌های تصفیه آب تاثیری در ارتقای کیفیت آب ندارند.
مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران گفت: کیفیت آب تهران استانداردهای کافی را دارد و به هیچ عنوان در شهر تهران نیازی به آب بسته‌بندی و یا دستگاه‌های تصفیه آب نیست و به اعتقاد من دستگاه‌های تصفیه آب تاثیری در ارتقای کیفیت آب ندارند.

احمد مشیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دستگاه‌های تصفیه خانگی آب گفت: صبح زمانی که شیر آب را برای نخستین بار باز می‌کنیم به دلیل فرسودگی لوله‌ها رنگ و طعم آب تغییر پیدا می‌کند که برای اصلاح این مساله می‌توان از راهکارهایی ساده مانند یک جوراب زنانه نیز استفاده کرد و نیازی به هزینه‌های آنچنانی نیست.

وی با بیان این‌که فروشندگان دستگاه‌های تصفیه خانگی برای فروش دستگاه‌های خود عنوان می‌کنند که آب تهران دارای رسوب است، اظهار کرد: به اعتقاد من دستگاه‌های تصفیه هیچ تاثیر مستقیمی بر کیفیت آب ندارند.

مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران با بیان این‌که دستگاه‌های تصفیه موجب می‌شوند تا فرسودگی لوله‌ها هیچ گاه اصلاح نشود، گفت: زمانی که دستگاه‌های تصفیه خانگی فیلتر‌ها را فرسوده می‌کنند آب برای بدن مضر می‌شود، لذا اگر شهروندان در شیر نزدیک به کنترل در کیفیت آب مشکلی نبینند نباید از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

مشیری با بیان این‌که این دستگاه‌ها مشکلاتی را برای سلامتی انسان به وجود می‌آورند، اظهار کرد: باید در ابتدای کار فرسودگی لوله‌ها برطرف شود، چرا که از این طریق تنها شهروندان می‌توانند آب تهران را همانگونه که هست استفاده کنند.

مدیر کنترل کیفیت آب استان تهران با بیان این‌که نمره کیفیت آب تهران در مناطق مختلف بین 17.5 تا 19.5 است گفت: این ارزیابی بر مبنای نوعی آب معدنی بسته‌بندی ویژه خاص که همتراز آب باران است در نظر گرفته شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: