کد خبر: ۵۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - 24 September 2015
ارزش شرک خودروسازی فولکس واگن آلمان بیست و دو میلیارد دلار سقوط کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، رسوایی جدی شرکت فولکس واگن را درهم کوبیده است. سازمان محافظت از محیط زیست در آمریکا اعلام کرده است نرم افزار موجود در چندین مدل خودروهای ساخت این شرکت معیوب است و گزارشهایی که درباره میزان آلایندگی این خودروها ارائه می کند، نادرست است.

این شرکت خودروسازی با احتمال جریمه چندین میلیارد دلاری در آمریکا مواجه است. مسئولان فولکس واگن بیش از پانصد هزار دستگاه خودروی این شرکت را فراخوان داده اند. سازمان محافظت از محیط زیست در آمریکا اعلام کرده است وضع دیگر شرکتهای خودروسازی را نیز بررسی می کند تا مشخص شود آیا این شرکتها ، گزارشهای نادرست منتشر می کنند. سازمان محافظت از محیط زیست در آمریکا، حساسیت بسیار زیادی درباره شاخصهای آلایندگی محیط زیست دارد زیرا کاهش آلایندگی خودروها نقش بسیار مهمی در حفظ شاخص سلامت عمومی دارد.

گفته می شود نرم افزار تعبیه شده برای اگزوز خودروهای ساخت شرکت فولکس واگن به گونه ای بوده است که رقمی کمتر از واقع درباره آلاینده های کربنی این خودروها نشان بدهد. آلایندگی این خودروها چهل درصد کمتر از حد واقعی گزارش می شده است. این مسئله، نقض جدید قوانین مربوط به آلودگی های کربنی در آمریکا است. ممکن نقص فنی در خودروها سبب افزایش آلایندگی کربنی شود اما اینکه شرکتی به صورت تعمدی ، در سامانه های خود به گونه ای دستکاری کرده باشد که آلایندگی کربنی خود را کمتر نشان بدهد، مسئله بسیار متفاوت است.

افشای این مطلب سبب شده است مدیرعامل شرکت فولکس واگن مجبور به استعفا شود. این شرکت آلمانی در تلاش است شهرت مخدوش شده خودش را ترمیم کند. تحقیقات درباره خودروهای ساخت این شرکت در اروپا و آسیا ادامه دارد.

از این رسوایی فولکس واگن با عنوان کابوس سرمایه گذارانی توصیف کرده است که پولهای خود را در این شرکت بزرگ سرمایه گذاری کرده اند.

انتشار این خبرها سبب کاهش بیست و پنج درصدی ارزش سهام شرکت فولکس واگن شده است که این رقم معادل کاهش بیست و دو میلیارد دلاری ارزش این شرکت بزرگ خودروسازی است. این رقم دوبرابر ارزش کل شرکت خودروسازی فرانسوی پژو است.
برچسب ها: فولکس واگن ، پژو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: