کد خبر: ۵۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 19 September 2015
روزنامه همشهری در شماره روز شنبه بیست و هشتم شهریور در تشریح تیتر یک به نقل از علی علیلو رییس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو می نویسد: در مراحل تولید خودرو در خودرو سازی های کشور ردپایی از نیروهای استاندارد برای نظارت و کنترل دیده نمی شود که باید این روند اصلاح شود و اگر خودروساز بخواهد بر خود نظارت کند، حساسیت لازم را نخواهد داشت.
ساکنان دوردست ها؛ بانیان اصلی حوادث خاورمیانه، عنوان دیگر این روزنامه است. شهردار تهران در دیدار خود با شهردار بوداپست که در این شهر اروپایی انجام شد، بانی اصلی حوادث تلخ و غیر انسانی این روزهای خاورمیانه را دخالت کسانی دانست که بیرون از منطقه و در دوردست ها هستند. محمدباقر قالیباف در دیدار با اشتوان تارلوش با بیان اینکه امیدواریم این سفر که به فاصله کوتاهی از سفر شما به تهران انجام شد، زمینه ساز روابط خوب بین تهران و بوداپست باشد، عنوان کرد:هر دو به این واقعیت تلخ تأکید داریم که کسانی که در دوردست ها نشسته اند بانی اصلی حوادث تلخ و خلاف انسانیت و مروت در خاورمیانه هستند.

روزنامه همشهری با اشاره به موضوع ریشه های نزول 65 میلیارد دلاری بورس در 20 ماه، نوشت: تازه ترین آمارهای بورس حاوی اطلاعات تکان دهنده ای است. این اطلاعات نشان می دهند از زمان آغاز رکود نزدیک به 65 میلیارد دلار از ارزش بازار سهام ایران کاسته شده است. این اطلاعات همچنین هشدار می دهند رکود عمیق تری در راه است.

این روزنامه با انتخاب عنوان درخواست آمریکا از روسیه برای گفت و گو درباره سوریه، آورد: در روزهایی که روسیه بیش از هر زمان دیگری تمام عیار وارد پرونده سوریه شده مقام های آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری سر درگم هستند. پس از چندین روز گمانه زنی، مسکو حالا به صراحت اعلام کرده که درصورت درخواست دمشق حاضر به اعزام نیروهای نظامی خود است. وضعیت کنونی باعث شده تا پس از مدت ها اختلاف مسکو و واشنگتن، آمریکا حالا به صورت رسمی خواستار مذاکره مستقیم با روسیه درباره سوریه شود. مقام های ارشد نظامی آمریکا به صراحت اعلام کرده اند که استراتژی آموزش نیروهای شورشی برای مقابله با داعش در سوریه کاملا شکست خورده است.

روزنامه همشهری در گفت و گو با یانوش کوواچ سفیر مجارستان: اروپا هیچ راه حلی برای پناهجویان ندارد، نوشت: بحران پناهجویان در اروپا ادامه دارد و هر روز وضعیت بدتری پیدا می کند. اغلب پناهجویانی که این روزها تصاویرشان را در رسانه های دنیا می بینیم، از کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان هستند. که برای رسیدن به کشورهای غرب اروپا، مسیر «بالکان غربی» را در پیش گرفته اند؛ مسیری که پس از ترکیه، از یونان، مقدونیه، صربستان و مجارستان عبور می کند. مجارستان عضو پیمان شنگن است و درصورتی که این افراد بتوانند وارد خاک این کشور شوند آزادی بیشتری برای رسیدن به کشورهای ثروتمند غرب اروپا، به خصوص آلمان، دارند. آلمان پیش از این اعلام کرده بود آماده پذیرش پناهجویان است. از هفته گذشته اما دولت مجارستان مرزهایش با صربستان را بسته است؛ اقدامی که به درگیری میان پلیس و پناهجویان هم منجر شده است.

طی ماه های اخیر، مجارستان یکی از مخالفان سرسخت ورود پناهجویان به اروپا نیز بوده است. با «یانوش کوواچ» سفیر این کشور در تهران گفت وگو کرده ایم تا دلایل دولت مجارستان برای اتخاذ این رویکرد را جویا شویم. آقای کوواچ ضمن انتقاد از اقدام حساب نشده آلمانی ها در تشویق پناهجویان به ورود به اروپا، این رویکرد را ناشی از نگاه «غیرواقع بینانه» آنها به چنین بحرانی می داند و معتقد است در شرایط کنونی اروپا هیچ راه حلی برای این بحران ندارد.

این روزنامه در صفحه ی نخست موضوع های «وداع با آیت الله خزعلی»، «12 کشته در زلزله 8.3 ریشتری شیلی»، «جای خالی تئاتر ایران در اکسپومیلان»، «وعده عربستان برای حج بدون نوبت در سال آینده»، «کودکی زندگی می خواهد» و « باطل السحر انتخاباتی دشمن» را منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: