کد خبر: ۵۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 15 September 2015
معاون وزیر اقتصاد و دارایی در ارومیه گفت: تهیه نقشه تامین منابع مالی کشور برای استفاده در مراودات سیاسی و اقتصادی امری الزامی است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محمد خزاعی در جلسه سرمایه گذاری که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: تامین منابع مالی برای استان‌های کشور امری زینتی نیست، بلکه الزامی است.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های تبیین شده برای اقتصاد مقاومتی به سرمایه گذاری توجه ویژه شده است افزود: در شرایط کنونی تهیه تامین منابع مالی کشور اقدامی کمتر از حضور در عرصه 8 سال دفاع مقدس نیست.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: تامین منابع مالی در دنیای امروز تنها برای تامین نیازهای مالی نیست بلکه مراودات مالی و ورود در بازارهای پولی دنیا برنامه‌ریزی شده و به عنوان اهرمی برای بالانس سیاسی بکار می‌رود.

خزاعی با تاکید بر اینکه استقراض و سرمایه گذاری باید تنها با هدف تامین منابع مالی نباشد بیان کرد: ایران نیازمند تامین منابع و ورود به بازار پول دنیا برای جذب سرمایه گذار است و لازم است نهضت سرمایه گذاری در ایران پایه گذاری شود تا الزامات، مشکلات و زیرساخت‌های سرمایه گذاری نمایان و ایجاد شود.

وی از ارائه طرحی دارای 29 بند در قالب اقدامات پساتحریم خبر داد گفت: تهیه نقشه راه تامین منابع مالی کشور از بندهای مهم این طرح است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: نقشه راه تامین منابع مالی برای تنظیم کردن مراودات اقتصادی با هدف استفاده برای مراودات سیاسی لازم است.

خزاعی، اقتصاد را اهرم تنظیم روابط سیاسی کشورهای خواند و گفت: آذربایجان غربی از نظر اقتصادی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید نقشه راه تامین منابع مالی آن تنظیم شده و مناسبات اقتصادی استان نیز بر این اساس طراحی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: