کد خبر: ۴۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - 28 August 2015
وی افزود: در حال حاضر چیزی تحت عنوان بازار مجازی در کشور نداریم و آنچه هست فروشگاههای مجازی است لذا امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، شاهد آغاز به کار اولین بازار مجازی تعاونی در کشور باشیم.
مدیرکل ‌تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان اشتغالزایی تعاونی‌های خدمات آموزشی در کشور را بیش از 19 هزار نفر ذکر کرد و از رونمایی طرح بازار مجازی تعاون در هفته تعاون خبر داد.

علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره مزیتهای راه‌اندازی بازار مجازی تعاون در کشور گفت: این بازار مجازی در حوزه تولید کالا و خدمات در کل کشور به ارائه خدمات می‌پردازد و در تمام بخش‌های اقتصادی و گرایش‌های تعاونی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر چیزی تحت عنوان بازار مجازی در کشور نداریم و آنچه هست فروشگاههای مجازی است لذا امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، شاهد آغاز به کار اولین بازار مجازی تعاونی در کشور باشیم.

ناطقی با اشاره به اجرای فاز به فاز طرح ابراز امیدواری کرد: شکل‌گیری این بازار مجازی، گام بزرگی در حوزه تبادلات مالی و الکترونیکی و گسترش معاملات تعاونی باشد.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدل شکل‌گیری این بازار مجازی در قالب شرکت تعاونی سهامی عام و هیات موسس اولیه آن در شرف تاسیس است که در هفته تعاون از آن رونمایی خواهد شد.

وی همچنین سرمایه اولیه بازار مجازی تعاون را 50 میلیارد ریال ذکر کرد و تامین آن را بر عهده هیات موسسان در زمان پذیره نویسی دانست.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 30 هزار تعاونی خدماتی در کل کشور خبر داد و درباره تعداد تعاونی‌های آموزشی در کشور گفت: هم اکنون 1924 تعاونی خدمات آموزشی با 22 هزار و 216 نفر و اشتغالزایی 19268 نفر در کل کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان 270 تعاونی با عضویت 4801 نفر و اشتغالزایی 4989 نفر در استان تهران فعالیت می‌کنند.

به گفته ناطقی، در حوزه آموزشی نیز حدود 520 مدرسه تعاونی غیر انتفاعی با عضویت 9932 نفر و اشتغالزایی 6690 نفر در سطح کشور فعالند که سهم استان تهران 82 تعاونی غیر انتفاعی با اشتغالزایی 1538 نفر بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: