کد خبر: ۴۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 24 August 2015
اقتصادنیوز نوشت: روند بازار طلا و انواع سکه در چند ماه اخیر روند با ثباتی بود که اندک اندک در برخی مواقع روند افزایشی را در دستور کار خود قرار می‌داد و نرخ هر گرم طلا را از محدوده 87 هزار تومان به 91 هزار تومان در مدت 2 ماه افزایش داد.

روند بازار تا پایان هفته گذشته عادی بود اما بازار به یکباره در روز پنجشنبه جهش قیمتی را تجربه کرد که نرخ سکه تمام در بازار نقدی را به بیش از 900 هزار تومان رساند و در ادامه آن نرخ سکه تمام در معاملات روزجاری به حدود 935 هزار تومان رسید، نرخی که در روز تعطیلی بازارهای جهانی بسیار قابل توجه است و پیش بینی می‌شود که با این تفاسیر و روند افزایشی نرخ دلار، روز آینده با گشایش بازارهای بین‌المللی نرخ طلا و سکه در بازار داخلی روند افزایشی خود را ادامه دهد.

تمام این موارد در حالی رخ داده که نرخ ارز روند سریعی را برای افزایش انتخاب کرد و با توجه به این مورد کارشناسان بازار طلا و ارز پیش بینی کردند که نرخ ارز به ویژه دلار دچار ایستی خواهد و بعد از آن برای بار دیگر روند افزایشی را در پیش می گیرد که چنین نشد.

در همین گیر و دار بازار، برخی افراد در چند وقت گذشته در بازار تهران برای جلوگیری از کاهش بیش از پیش نرخ سکه حجم قابل توجهی از سکه موجود در بازار را خریداریکردند که این عامل باعث شد زمینه سکه در بازار کاهش یابد و در معادله اصلی عرضه و تقاضا نقش موثری را ایفا کرد.

در رابطه با وضعیت ایجاد شده در بازار طلا و سکه رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معمولا با افزایش نرخ‌ها ناخواسته یک التهاب در بخش درخواست ایجاد می‌شود که عاملی برافزایش حجم خرید و تقاضا محسوب می‌شود.

محمد کشتی آرای بیان کرد: در کنار ایجاد حجم تقاضا برای خرید سکه، نرخ دلار در بازار آزاد افزایشی را به ثبت رسانده که این بر قیمت طلا و انواع سکه بی‌تاثیر نبوده است و این در حالی است که بازارهای جهانی تعطیل است.

او خاطرنشان کرد: بازار بعد از مدت‌ها رکورد دچار رونق شده که این رونق از دل میزان درخواست‌ها برخواسته است و از روز پنجشنبه تا به امروز نرخ سکه تمام به صورت نقدی 26 هزار تومان افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که تقاضا به صورت واقعی است یا از درون معاملات صوری ایجاد شده، یادآور شد: تقاضا در بازار واقعی است و افراد بسیاری در حال حاضر به دنبال خرید هستند و در حال حاضر به واسطه ترس از افزایش نرخ سکه بازار شاهد افزایش حجم خرید است.

کشتی‌آرای افزود: اتفاقات تاثیری‌گذار بر میزان خرید مردم همچون بحث سفرهای زیارتی به مکه، پایان روزهای تابستان و نزدیکی به ماه محرم در پیش است که این اتفاقات خبر از بازار پررونق و مناسبی را می‌دهد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: