کد خبر: ۴۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 14 August 2015
ما هم در بحث ارزش افزوده و هم عدم شافیت در افزایش پایه‌های مالیاتی دچار مشکل هستیم، اگر بخواهیم در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و از تکیه بر درآمدهای نفتی رها شویم یکی از منابع مهم درآمدهای مالیاتی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس باید جهت پیگیری نتیجه نهایی قانون مالیات‌ها سرعت عمل داشته باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زمان نهایی شدن قانون مالیات‌ها گفت: به طور دقیق نمی‌توان زمان مشخص را اعلام کرد ولی کش و قوس بین دولت و مجلس باعث وارد شدن خسارت به مردم می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما هم در بحث ارزش افزوده و هم عدم شافیت در افزایش پایه‌های مالیاتی دچار مشکل هستیم، اگر بخواهیم در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و از تکیه بر درآمدهای نفتی رها شویم یکی از منابع مهم درآمدهای مالیاتی است.

جعفرزاده افزود: باید سیستم مالیاتی به نحوی باشد که فشار بر مردم وارد نشود و پایه‌های مالیاتی افزایش یابد به همین منظور لزوم ساختارشکنی در سازمان امور مالیاتی وجود دارد.

وی گفت: از طرفی کمیسیون اقتصادی مجلس هم باید در پیگیری این امر سرعت داشته باشد.

جعفرزاده تأکید کرد: به جای افزایش مالیات بهتر است پایه‌های مالیاتی گسترده شود و از فرار مالیاتی جلوگیری شود و مودیان اصلی شناسایی شوند.

وی در خصوص اعتراض مجلس به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این اعتراض درست بوده است چرا که افزایش مالیات باید در جهت افزایش رفاه مردم باشد نه فشار آمدن به آن‌ها.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: