کد خبر: ۴۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 21 June 2015
سابقه تاسیس این بانک به سال 1954 باز می گردد. از آن زمان تا کنون این بانک عملکرد بسیار موفقی در حوزه بانکداری جهانی داشته و به لطف شرایط اقتصادی باثبات چین توانسته در رده بندی های جهانی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد.
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(بانک و بیمه)؛ در ادامه معرفی برترین بانک های جهان و رتبه دوم این گروه بازهم با یک چینی سروکار خواهیم داشت. به عبارت دیگر پس از بانک صنعت و بازرگانی چین، دومین بانک بزرگ جهان نیز از کشور چین خواهد بود. امروز به معرفی بانک سازندگی چین می پردازیم. بانک مذکور یکی از چهار بانک بزرگ در این کشور است. این بانک تنها در کشور چین حدود 14 هزار شعبه دارد. یافتن شعبه های بین المللی آن نیز چندان کار دشواری نیست. شهرهایی چون فرانکفورت، نیویورک، توکیو، سیدنی، سئول، ژوهانسبورگ، هنگ کنگ و ... پذیرای شعب بانک سازندگی چین هستند.

سابقه تاسیس این بانک به سال 1954 باز می گردد. از آن زمان تا کنون این بانک عملکرد بسیار موفقی در حوزه بانکداری جهانی داشته و به لطف شرایط اقتصادی باثبات چین توانسته در رده بندی های جهانی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد. این بانک بالغ بر 370 هزار کارمند را در استخدام خود دارد.

براساس آخرین اطلاعات منتشره، میزان دارایی های این بانک برابر با 2.698 تریلیون دلار است و میزان درآمدهای های در سال گذشته میلادی برابر با 130.47 میلیارد دلار بوده است.
با توجه به اهمیت نظام بانکداری در معادلات اقتصادی کشورها، دولت چین توجه ویژه ای به حمایت از 4 بانک بزرگ دولتی در این کشور دارد. کارشناسان دنیای اقتصاد یکی از فاکتورهای مهم ارزیابی وضعیت اقتصادی یک کشور را وضعیت و شادابی سیستم بانکی آن کشور می دانند. تصمیم گیری های درست و چشم اندازهای صحیح در رابطه با میزان نرخ بهره، توانایی بانک ها در پرداخت وام، میزان حضور بانک ها در پروژه های زیرساختی و ... از جمله مواردی است که همواره مدنظر کارشناسان دنیای اقتصاد قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: