کد خبر: ۴۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 20 June 2015
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کاهش مطالبات معوق در گرو خروج از رکود است، گفت: رونق اقتصادی باعث افزایش سطح درآمد جامعه می شود،در این صورت مطالبات معوق نیز کاهش یافته و بانک ها می توانند نسبت به وصول هرچه سریعتر طلب خود از اشخاص و واحدهای تولیدی اقدام کنند.

ارسلان فتحی پور : درخصوص آمار منتشر شده مبنی بر کاهش معوقات بانکی طی ماه های اخیر،گفت: منظور از کاهش معوقات،پرداخت بدهی از سوی بدهکاران نیست، بلکه این آمار بر اساس بدهی های تعیین تکلیف شده است.

بانک مرکزی با بخشودگی و تخفیف جرایم  در راستای وصول مطالبات معوق اقدام کند

نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند درمجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که بدهی‌های بانکی همچنان پابرجا است،اما عده ای از بدهکاران از تخفیف‌هایی نظیر بخشودگی جرایم استفاده کرده و با مراجعه به بانک ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: به هر حال امیدواریم که بانک مرکزی با ابزارهایی نظیر بخشودگی جرایم و تخفیف در جرایم، در راستای وصول مطالبات معوق اقدام کند، اما با توجه به شرایط کنونی، تعیین تکلیف بدهی ها نیز اقدام مثبتی تلقی می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته بخش تولید در این بحث مستثنی بوده و نمی توان در شرایط رکود، از تولیدکنندگان، انتظار تسویه سریع بدهی ها را داشت.

فتحی پور همچنین کاهش مطالبات معوق را در گرو خروج از رکود دانست و افزود: رونق اتقتصادی باعث افزایش درآمد می شود،در این صورت مطالبات معوق نیز کاهش یافته و بانک ها می توانند نسبت به وصول هرچه سریعتر طلب خود از اشخاص و واحدهای تولیدی اقدام کنند.

تولید ملی در هر شرایطی نیازمند حمایت است

به گفته این نماینده مردم درمجلس نهم، درشرایط کنونی بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل سرمایه درگردش مواجه هستند و می توان با تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، از شرایط رکودی خارج شد.

نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند درمجلس همچنین درپایان تاکید کرد:حمایت از تولید نباید ارتباطی با مذاکرات هسته ای داشته باشد، چراکه تولید ملی درهر شرایطی نیازمند حمایت است و بطور حتم می توان با تقویت این بخش، با تحریم ها هم به کار خود ادامه داد./خانه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: