کد خبر: ۴۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 15 June 2015
سابقه تاسیس آلیانتس به سال 1890 میلادی باز می گردد. در آن سال ها شهر برلین آلمان مکان تاسیس یک شرکت بیمه ای کوچک بود که در زمینه ارائه خدمات بیمه تصادف فعالیت خود را آغاز کرد.
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(بانک و بیمه)؛ اگر کشور آلمان را به دلیل صنعت شکوفا و کیفیت محصولات تولیدی آن در دنیای اقتصاد شناخته می شود . در صنعت بیمه نیز میزبان  نامی در میان بزرگان است.  آلیانتس هلدینگی چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد. گروه مالی آلیانتس فعالیت های اقتصادی مختلفی دارد ولی تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات بیمه است.
 از شرکت های تابعه آلیانتس می توان به درسدنر بانک، پیمکو، آلیانتس فرانسه و آلیانتس لایف اشاره کرد. سابقه تاسیس آلیانتس به سال 1890 میلادی باز می گردد. در آن سال ها شهر برلین آلمان مکان تاسیس یک شرکت بیمه ای کوچک بود که در زمینه ارائه خدمات بیمه تصادف فعالیت خود را آغاز کرد.
همه چیز برای آلیانتس با سرعت خوبی در مسیر پیشرفت همراه بود و در سال های نخستین قرن بیستم این شرکت بیش از هر زمان دیگر در مسیر شکوفایی قرار داشت. در سال 1904 اولین شعبه آلیانتس آمریکا راه اندازی شد و این امر مقدمه ای بر تاسیس شعبی جدید در کشورهای دیگر بود. از این رو تا سال 1914 آلیانتس در کشورهایی چون هلند، ایتالیا، فرانسه و بلژیک صاحب دفتر شد. بر اساس اسناد موجود، در سال 1918 آلیانتس نخستین شرکتی بود که خدمات بیمه اتومبیل را ارائه کرد. در سال 1922 خدمات بیمه عمر نیز بر دامنه فعالیت های این شرکت افزوده شد.
طی سالیان متمادی مدیران آلیانتس تلاش کرده اند تا این شرکت در زمینه ارائه خدمات بیمه پیشتاز باشد. هم اکنون آلیانتس در 70 کشور جهان فعالیت دارد و بالغ بر 180 هزار کارمند را در استخدام خود گرفته است. براساس اطلاعات موجود این شرکت بیش از 83 میلیون مشترک دارد.

بنابر اطلاعات منتشره در لیست فوربز 2000 سال 2014، آلیانتس در رتبه 77 باارزش ترین برندهای جهان قرار داشته است. امروزه آلیانتس در تمامی حوزه های بیمه ای به ارائه خدمات می پردازد. با توجه به اطلاعات منتشره در سال گذشته میلادی، میزان درآمدهای آلیانتس در سال مالی 2013 برابر با 127.2 میلیارد دلار بوده است که در همین بازه زمانی سود خالص شرکت برابر با 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

  

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: