کد خبر: ۴۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 12 June 2015

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ آیکیا یا ایکیا یک شرکت چند ملیتی است که به طراحی و تولید لوازم خانگی آماده مانند تخت، صندلی و میز، لوازم جانبی خانه و سایر وسایل لوکس می پردازد. این شرکت اولین بار در سال 1943 به دست اینگوار کامپراد 17 ساله در سوئد آغاز به کار کرد.

 جالب است بدانید این فرد در سال 2013 در لیست ثروتمند ترین افراد دنیا قرار گرفته است. نام کمپانی تلفیقی از حروف ابتدایی نام، نام خانوادگی، نام مزرعه ای که در آن بزرگ شد و نام محل زندگی او در جنوب سوئد است.

این کمپانی بیشتر به خاطر طراحی های مدرن لوازم خانگی و مبلمان های متنوع اش و همچنین  محصولات طراحی داخلی حامی محیط زیست مشهور شده است. توجه شرکت به مناسب نگه داشتن قیمت محصولات و افزایش کیفیت مستمر نیز سبب شده تا طرفدارانی بیش از پیش به دست آورد.

گروه ایکیا ساختار تولیدی پیچیده ای دارد و توسط چندین دفتر در کشور های مختلف از جمله هلند اداره می شود. تا سال 2014 نیز این کمپانی توانست صاحب 351 فروشگاه در 46 کشور مختلف بشود. از سال 2007 تا 2008 نیز بالغ بر 470 میلیون بازدید کننده از سایت این کمپانی گزارش شده است.

تابلو های فروشگاه های قبلی ایکیا یک زمینه آبی ساده با نوشته های زرد بود و استفاده از پنجره در ساختمان فروشگاه کمتر دیده می شد اما در فروشگاه های جدید تر شاهد استفاده بیشتری از نور طبیعی خورشید هستیم که هم مصرف انرژی را به حداقل رسانده، هم دید بهتری از اجناس به مشتری می دهد و هم روحیه ی کارکنان تازه نگه داشته می شود. همچنین فروشگاه های ایکیا به خاطر مداد های رایگانی که تولید همین شرکت هستند و به مشتریان هدیه داده می شوند بسیار محبوبند و مردم می توانند کلکسیونی از مداد را طی بازدید هایشان جمع آوری کنند! در ضمن همه ی فروشگاه ها مجهز به یک رستوران سنتی که غذا های سوئدی را سرو می کند نیز هستند.

در مورد لوازم خانگی و مبلمان این کمپانی لازم به ذکر است تمامی محصولات به نحوی طراحی شده اند که هر کس می تواند به تنهایی آن ها را سوار کند. این ویژگی هزینه های ناشی از نقل و انتقال وسایل را کاهش می دهد زیرا حجم کمتری را اشغال خواهند نمود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: