کد خبر: ۴۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 09 June 2015
حضرت آیت اله معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر با غفاری عضو هیات مدیره و حیدری رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران در ساختمان مرکزی این جمعیت دیدار نمودند.
 نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نشستی مشترک با مسئولین بانک قرض الحسنه مهر ایران از همسویی خدمات این بانک با بانکداری اسلامی خبر داد.

 حضرت آیت اله معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر با غفاری عضو هیات مدیره و حیدری رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران در ساختمان مرکزی این جمعیت دیدار نمودند.

در این نشست آیت اله  معزی درباره تاریخچه قرض ا الحسنه در ایران اظهار داشت: نخستین صندوق قرض الحسنه کشور در سال 1348 در مسجد لرزاده واقع در جنوب شهر تهران احداث گردید.

وی افزود: این صندوق با هدف کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه و به منظور مبارزه با ربا خواری تاسیس شد که در حمایت از مردم انقلابی و شکل گرفتن شجره تنومند انقلاب نقش اساسی ایفا نمود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با علاقمندی مردم به امور معنوی و حمایتهای مسئولان توسعه سنت قرض الحسنه در کشور سرعت چشمگیری داشته است.

آیت اله معزی بیان داشت: تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین بانک تخصصی در زمینه قرض الحسنه حاصل همین گرایش معنوی مردم و حمایت های مسئولین می باشد که تداوم و گسترش فعالیت آن باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

در ادامه این دیدار عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اجمالی فعالیت های بانک بیان داشت: وجود نیروهای جوان، مستعد و با انگیزه از سرمایه های اصلی این بانک مردم محور به شمار می آید.

غفاری ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران اولین بانک مردم نهاد کشور می باشد که سپرده های خیرین جامعه را صرفا به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به قشر کم درآمد و آسیب پذیر جامعه اختصاص داده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تداوم و گسترش همکاری ها میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان های مردم محور مانند جمعیت هلال احمر می توانند خدمات مناسبتری را در راستای افزایش رفاه اجتماعی در شرایط سخت تحریم ها به ارمغان آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: