کد خبر: ۴۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 02 June 2015
شش میلیون و 946 هزار و 955 تن کالا طی دو ماه نخست سال جاری در اسکله های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان سه شنبه گفت:بارگیری کالای تجاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با افزایش 19 درصدی طی سال جاریدر مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به بیش از یک میلیون و 442 هزار و 833 تن افزایش یافت.

ابوطالب گرایلو افزود:با تحقق سیاست های دولت در راستای تقویت صادرات و کاهش واردات، بارگیری انواع کالا نظیر کالای کانتینری، مواد شیمیایی، آهن آلات، سنگ آهن و مواد معدنی در این مجتمع بندری افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به لحاظ کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی در نیمه غرب کشور، افزود:این مزیت ها، موجب استقبال صاحبان کالا برای صادرات کالاهایی نظیر سنگ آهن و مواد معدنی با بهره گیری از اسکله ها و تجهیزات آن شده است.

گرایلو همچنین برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از پایانه کانتینری مجهز و پیشرفته را از دیگر مزیت های آن عنوان کرد و توجه به افزایش راندمان تخلیه و بارگیری کالا را از عوامل مؤثر در بهره وری کشتی ها در این مجتمع بندری دانست.

بیش از 46 میلیون تن کالا طی 12 ماه سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تخلیه و بارگیری شده است.

این منطقه ویژه اقتصادی، سهم 76 درصدی تخلیه کالاهای اساسی کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: