کد خبر: ۴۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 31 May 2015
موسسه‏ رتبه‏ بندي‏ آمريکايي "اي.ام بست" (A.M Best) در گزارشي تاکيد کرد که بازار بيمه کاملا براي فرآيند ادغام و تمليک (M&A) آمادگي دارد.
ادغام و تمليک (M&A) يکي ديگر از عمليات بانک هاي سرمايه گذاري است که معمولا در شرايط رونق اقتصادي جزو بخش هاي داغ بازار است و درآمد خوبي را براي بانک و متخصصان اين حوزه فراهم مي کند.

موسسه‏ رتبه‏ بندي‏ آمريکايي "اي.ام بست" (A.M Best) در گزارشي تاکيد کرد که بازار بيمه کاملا براي فرآيند ادغام و تمليک (M&A) آمادگي دارد.

به نقل از ايشا اينشورنس ريويو، در گزارش اين موسسه آمريکايي آمده است، "بازار براي اتحاد بازيگران متوسط که مي خواهند موقعيت خود را حفظ کنند، آماده است. اين در حالي است که بيمه گران کوچک به دليل هزينه هاي گزاف و بالا نمي توانند به سود مناسب دست يابند."

ادغام و تمليک (M&A) يکي ديگر از عمليات بانک هاي سرمايه گذاري است که معمولا در شرايط رونق اقتصادي جزو بخشهاي داغ بازار است و درآمد خوبي را براي بانک و متخصصان اين حوزه فراهم مي‌کند.به عبارتي‌ديگر M&A، جنبه‌اي از استراتژي، يا تامين مالي و يا مديريت شرکتي است که با خريد، فروش، تقسيم و ترکيب شرکت هاي مختلف و نهادهاي مشابه، ميتوانند به رشد سريع يک بنگاه در زمينه فعاليت خود و يا حوزه جديد، بدون ايجاد زيرنهاد و يا سرمايه گذاري مشترک کمک کند.

اي.ام بست ادامه ميدهد، "در چند ماه گذشته در حالي که بيمه گران در خاورميانه از منافع خوبي بهره مند شده‌اند، اما بازيگران داخلي اين صنعت در تلاش بودند تا از طريق همکاري مشترک و افزايش حضور خود در شرکت هاي منتخب، جايگاه خود را متحکم تر کنند.

آنان در اين مسير تلاش مي کنند تا با ارائه محصولات مختلف از بخش هاي گوناگون مانند تکافل و بيمه عمر همچنان در اين بازار تاثيرگذار باشند. به همين دليل بيمه گران به سراغ همکاري هاي مشترک مي روند چرا که موسسه هاي مالي تاثير بسيار کمرنگ تري دارند.

به گفته کارشناسان، تاکنون تنها تعداد معدودي از شرکت‌ها موفق شده ‌اند، روش مناسبي را دريابند تا قابليت ادغام و تمليک را در کسب ‌و ‌کار خود ايجاد و پيوسته بهبود بخشند؛ قابليتي که همواره توليد ‌کننده ارزش است و شرکت را بسيار بهتر از رقبايش به پيش مي ‌برد. از همين رو، بسياري از صاحبان کسب ‌و ‌کار از دشواري هاي اين فرآيند شکايت مي ‌کنند و همواره نگران آمار و ارقامي هستند که نرخ شکست معاملات آنها را نمايان مي ‌کند، در حالي که به جاي اين ناراحتي مي ‌توانند به دنبال اين باشند که چگونه اين توانايي را در خود ايجاد کنند، به طوري که به آنها کمک کند تا حقيقتا در بازار برنده باشند.

اي.ام بست که در سال 1899 ميلادي تاسيس شده است، قديمي ترين و شناخته ترين موسسه رتبه بندي در جهان است که به رتبه بندي صنعت بيمه در سراسر جهان مي پردازد. در حال حاضر، اين موسسه شرايط اقتصادي بيش از 10هزار شرکت در 100 کشور را ارزيابي مي کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: