بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که صیانت از حقوق بیمهشدگان اربعین و انتخاب بیمهگر مناسب برای این رویداد معنوی از وظایف ذاتی این نهاد است. به گفته قائممقام بیمه مرکزی، نظارت مستمر بر ارائه خدمات باعث شده کیفیت فعالیت بیمه معلم در خدمترسانی به زائران به سطح بسیار مطلوبی برسد.
به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه معلم در سال های اخیر با حضور در بیمه سراسری برای مشارکت کننده در این اربعین توانسته اعتماد خوبی را به خود جلب کند چرا که هم پوشش بالای داشته و هم توانسته خدمات خوبی را ارائه کند. و همین امر نشان از شرایط مناسبی است که بیمه معلم در فضای کسب و کار خود رقم زده است.
در همین رابطه، قائممقام بیمه مرکزی با اشاره به عملکرد درخشان بیمه معلم در سال جاری گفت: «این شرکت نسبت به سال گذشته پیشرفت قابلتوجهی داشته و با بهرهگیری از ظرفیت موکبها، خادمان و اماکن مقدس، توانسته آگاهی زائران را درباره خدمات بیمهای افزایش دهد.»
سید سعید سیدین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف نیز در دیدار با قائممقام و معاون نظارت بیمه مرکزی، ضمن ابراز رضایت از خدمات بیمه معلم به زائران اربعین امسال، عملکرد این شرکت در اربعین سال گذشته را نیز مثبت ارزیابی کرد. او با اشاره به ثبتنام زائران در سامانه سماح افزود: «بخش قابلتوجهی از دغدغهها مربوط به افرادی است که تحت پوشش بیمه قرار نگرفتهاند.»
به گفته مصطفوی، با وجود اطلاعرسانی گسترده از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی، تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر تحت پوشش بیمه معلم قرار گرفتهاند، اما همچنان حدود ۲۷ درصد زائران فاقد بیمهنامه هستند. وی تأکید کرد: «بیمه معلم با دریافت حق بیمهای اندک، خدماتی همچون پوشش حوادث، بیماری، بستری، جراحی و حتی انتقال پیکر در صورت فوت را ارائه میدهد. این پوشش تا پنج روز پس از اربعین (۲۵ محرم) نیز ادامه دارد.»
سرپرست بیمه معلم نیز تصریح کرد: «زائران با پرداخت مبلغی ناچیز میتوانند پیش از سفر به عراق، از پشتیبانی مطمئن برخوردار شوند که آرامش خاطر و تجربهای ایمن و معنوی را برای آنان به همراه دارد. همچنین خطوط پاسخگویی این شرکت به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ به سوالات زائران است.»
از سوی دیگر، آمارهای مالی نشان میدهد که بیمه معلم در سهماهه سوم منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ نزدیک به ۱۴۰ درصد سودآوری داشته و سود عملیاتی آن بیش از ۲۲۵ درصد رشد کرده است. این روند در ماههای بعد نیز ادامه یافته و حتی شرکت را ناچار به ارائه شفافسازی کرد. بر اساس افشای اخیر این شرکت، سود عملیاتی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته که علت آن رشد عملکرد و بازده سرمایهگذاریها و نیز افزایش درآمد حق بیمه در دوره مالی گزارششده بوده است.