بانک صادرات ایران در سال جاری چندین هدف مهم را شناسایی و پیگیری میکند. کاهش هزینه، مشتری مداری، اصلح ساختاری و دیگر اهداف بانک هستند.
به گزارش بانکداری ایرانی، بانک صادرات در آذر 1403 نزدیک به 120 هزار میلیارد ریال تراز مثبت و به نوعی درآمد ناخالص داشت.
بر اساس این گزارش، بانک صادرات طی 9 ماهه ابتدای امسال 716 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده که 589 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات، 18 هزار میلیارد ریال از محل اوراق بهادار، 32 هزار میلیارد ریال از سرمایه گذاری ها و 77 هزار میلیارد ریال از محل کارمزد بوده است.
هزینه کرد بانک صادرات
در همین دوره 9 ماهه بانک نزدیک به 600 هزار میلیارد ریال هزینه کرده است که در مجموع 117 هزار میلیارد ریال تراز مثبت بانک بوده است. بانک صادرات 540 هزار میلیارد ریال بابت سود سپرده ، 51 هزار میلیارد ریال بابت هزینه های مالی و هشت هزار میلیارد ریال بابت کارمزدها هزینه کرده است.
بانک صادرات در بخش کارمزدها هم حدود 68 هزار میلیارد ریال تراز مثبت ثبت کرده است.
کاهش هزینه بانک در پایان امسال
بانک صادرات در صدد است که با کاهش شعبه و همچنین کاهشی که بخاطر بازنشسته شدن کارکنان ، هزینههای بانک را کاهش دهد. در اسفند 1402 بانک صادرات حدود 1850 شعبه داشت که در آخر امسال به 1800 شعبه می رسد.بر اساس این کاهش حدود 1461 کارمند این بانک کاهش پیدا می کنند که این کاهش به دلیل بازنشسته شدن کارمندان قدیمی بر اساس قانون بازنشستگی کشور است.
کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول
کاهش هزینه های بانک صادرات در سال جاری یکی از اهداف مهم بانک بوده است. این بانک بر اساس همین سیاست و هدفگذاری خود هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک رو بیش از یک چهارم کاهش داد.
در شهریور پارسال هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک حدود 36 هزار میلیارد ریال بود. در اسفند 1402 به 62 هزار میلیارد ریال رسید اما در نیمه دوم امسال به کاهش معناداری دست یافته و به رقم 27 هزار میلیارد ریال رسید.
برنامه های دقیق بانک صادرات برای موفقیت
بانک صادرات برای اینکه بتواند به موفقیت های بزرگتری برسد ، اهداف مختلفی را شناسایی کرده و بر اساس آن اقدام می کند. یکی از این اهداف، کاهش هزینه بود. اما همه اهداف بانک فقط کاهش هزینه نیست. بلکه به اصلاح ساختاری و مشتری مداری و دیگر اهداف هم می رسد.
به گفته مدیرعامل بانک صادرات ایران اهداف مختلف بانک صادرات به این شرح هستند: «یکی از اهداف اصلاح ساختاری است. اصلاح ساختارهای مالی از سال گذشته شروع شد که این اصلاح نیاز به چند سال زمان دارد ولی در این مدت کوتاه، موفقیتهای قابل توجهی به دست آمد. برای ارتقا و پیشبرد اهداف بانک لازم است با برنامه حرکت کنیم و هدف و مقصدمان مشخص باشد. اقدام مناسب و درست نیز دومین عامل برای رسیدن به اهداف بانک است. برای اینکه اتفاقات خوبی در بانک صادرات ایران رقم بخورد، باید همه ما کارمان را درست انجام دهیم و هدف داشته باشیم. احترام به ذینفعان بانک از جمله مشتریان، سهامداران و شرکای تجاری را از دیگر عوامل موفقیت بانک در آینده است. اگر مشتریان نباشند ما به عنوان بانک، منافعی نداریم. درآمدی نمیتوانیم کسب کنیم. پس باید با کسانی که به ما مراجعه میکنند با احترام رفتار کنیم. تکریم اربابرجوع در شبکه بانکی در کنار فناوری اطلاعات، دو ویژگی اصلی فضای رقابتی در آینده شبکه بانکی است. هدفمند بودن، اقدام درست و دقیق و مشتریمداری باید اولویت کاری ما باشد. باید با روی گشاده، خدمات درست و دقیق به مردم ارائه کنیم، همانگونه که انتظار داریم بخشهای دیگر جامعه به ما خدمات مطلوب ارائه دهند. »