کد خبر: ۲۲۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 09 October 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه این تسهیلات تلاش می‌کند تا در راستای بانکداری اسلامی و تأمین نیازهای مالی شهروندان، عملکردی برتر از سایر رقبا داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بانک‌های قرض‌الحسنه در ایران، ترویج بانکداری اسلامی است. این بانک‌ها بر اساس آموزه‌های اسلام توسعه یافته و به یکی از ارکان تأمین مالی خرد در کشور تبدیل شده‌اند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با تکیه بر این اصول به یکی از بهترین و سالم‌ترین بانک‌های کشور تبدیل شده و تلاش کرده است خدمات مهمی را به شهروندان ایرانی ارائه دهد.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اخیراً بیان کرد: «یکی از اصلی‌ترین نمودهای بانکداری اسلامی، عقد مبارک قرض‌الحسنه است. هرچند قرض‌الحسنه در کشور ما قدمتی حداقل پنج دهه‌ای دارد، اما تأسیس نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور در سال ۱۳۸۶ نقطه عطفی در توسعه این شیوه مبارک از تأمین مالی در ایران بود.»

این بانک با طی مراحل قابل توجه رشد و توسعه، جایگاه برجسته‌ای در صنعت بانکداری ایران پیدا کرده است. گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه نشان می‌دهد که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری نیز همچون سال گذشته عملکرد درخشانی داشته و توانسته رکوردهای متعددی را در شبکه بانکی کشور ثبت کند. تعداد مشتریان این بانک در سال جاری از مرز ۱۸ میلیون نفر گذشته و منابع بانک نیز با رشد ۳۳ درصدی در ۵ ماهه نخست سال به ۳۶۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این بانک با تکیه بر این موفقیت‌ها، جایگاه نخست خود در شبکه بانکی را حفظ کرده و طی همین مدت حدود ۲ میلیون فقره وام پرداخت کرده است. نکته قابل توجه این است که بانک مهر ایران با کمتر از نیم درصد نرخ معوقات، همچنان یکی از برترین استانداردهای داخلی و جهانی را در مدیریت ریسک اعتباری دارد.

 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ پیشرو در ارائه تسهیلات بانکی در میان رقبا

طرح‌های ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ارائه تسهیلات و تأمین مالی خرد، طرح‌های متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، جشنواره "مهرپوز" است. بر اساس این طرح، بانک تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان به مشتریانی که دارای حساب سپرده قرض‌الحسنه هستند، ارائه می‌دهد. این وام فاقد هرگونه سود بانکی است و وام‌گیرنده تنها موظف به پرداخت ۴ درصد کارمزد خواهد بود. حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز ۶۰ ماه تعیین شده است.

برای دریافت این تسهیلات، متقاضیان باید مبلغی را در حساب قرض‌الحسنه خود به عنوان سپرده قرار دهند و پس از گذشت سه ماه از ایجاد میانگین حساب مناسب، با ارائه ضامن رسمی و رعایت شرایط دیگر، اقدام به دریافت وام کنند. از دیگر شرایط دریافت این وام می‌توان به نداشتن بدهی قبلی به بانک و سابقه چک برگشتی اشاره کرد. با توجه به شرایط قرض‌الحسنه بودن این وام، کارمزد ۴ درصدی و مدت ۶۰ ماهه بازپرداخت، وام‌گیرنده ماهانه حدود ۷ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان پرداخت می‌کند. همچنین این تسهیلات شامل ۱۰۰ هزار تومان هزینه جانبی است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه این تسهیلات تلاش می‌کند تا در راستای بانکداری اسلامی و تأمین نیازهای مالی شهروندان، عملکردی برتر از سایر رقبا داشته باشد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: