کد خبر: ۲۲۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 05 October 2024
برای نخستین بار در بیمه ایران با برگزاری جلسه‌های متعدد کارشناسی حضوری و برخط (ویدئو کنفرانس) با استان‌ها و سایر ذی‌نفعان و اصلاح سامانه‌ها، نماگرهایی که شاخص ارزیابی فعالیت‌های هر یک از بخش‌ها بود شناسایی و در سامانه بهره‌وری درج و نظام‌نامه بهره‌وری در هیات‌مدیره بیمه ایران تصویب شد.

علیرضا مقدسی عضو هیات‌مدیره بیمه ایران ضمن اشاره به اقدامات انجام شده جهت اجرای ماده ۷۳ قانون خدمات کشوری و آیین‌نامه اجرایی آن، به موضوع نظام‌مند شدن پرداخت پاداش بهره‌وری برای واحد‌‌های اجرایی و ستادی پرداخت و گفت: با تلاش‌های انجام شده در اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه امکان ارزیابی بهره‌وری واحد‌‌های اجرایی در بیمه ایران عملیاتی شده بود و لازم بود برای تکمیل چرخه ارزیابی علمی، همزمان با به‌روز کردن شاخص‌های قبلی، سنجش خدمات واحد‌‌های ستادی نیز راه‌اندازی شود.‌‌ به همین جهت با استفاده از تجربه داخلی و مشاور متخصص در سه‌ماه نخست امسال این امکان فراهم شد.

عضو هیات‌مدیره بیمه ایران اضافه کرد: برای نخستین بار در بیمه ایران با برگزاری جلسه‌های متعدد کارشناسی حضوری و برخط (ویدئو کنفرانس) با استان‌ها و سایر ذی‌نفعان و اصلاح سامانه‌ها، نماگرهایی که شاخص ارزیابی فعالیت‌های هر یک از بخش‌ها بود شناسایی و در سامانه بهره‌وری درج و نظام‌نامه بهره‌وری در هیات‌مدیره بیمه ایران تصویب شد.

وی به قابلیت‌های جدید سامانه نیز اشاره کرد و گفت: نماگرهایی که به عنوان شاخص در نظرگرفته شده، زنده و روزآمد است و در فواصل زمانی مشخص امکان بهینه‌سازی آنها وجود دارد. در سامانه قبلی، بهره‌وری در دوره‌های یکساله اندازه‌گیری می‌شد اما با بهبود‌های صورت گرفته ارزیابی فصلی نیز امکانپذیر شده است. در کنار این تغییر امکان مقایسه دوره‌های متفاوت برای استفاده‌های مدیریتی نیز فراهم شد.

مقدسی در خصوص فواید سامانه بهره‌وری نیز گفت: مهم‌ترین هدف و مزیت در استقرار سامانه بهره‌وری، افزایش دقت و صحت ارزیابی دوره‌ای کارکنان است. همزمان با ارزیابی دقیق مبتنی بر بهره‌وری، کارمندان این پیام را دریافت می‌کنند که ضمن یکپارچگی در پرداخت پاداش، خدمات ایشان که در جهت تحقق اهداف شرکت است دیده و جبران می‌شود.

مقدسی در پایان با دعوت از همه مدیران برای همراهی بیشتر با اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه در به‌روز کردن شاخص‌ها، ابراز امیدواری کرد با حرکت شرکت بیمه ایران به سوی پرداخت بر مبنای بهره‌وری، اهداف سازمانی توامان با رشد کیفی منابع انسانی، بیش از پیش تحقق یابد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: