کد خبر: ۲۲۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 24 September 2024
در این نشست دکتر لیلی نیاکان با گرامیدشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هم‌وطنان در حادثه معدن طبس، از اعتماد رئیس کل بیمه مرکزی بابت واگذاری مسئولیت اداره پژوهشکده بیمه قدردانی نمود.

آیین تکریم دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پیشین پژوهشکده بیمه و معارفه دکتر لیلی نیاکان در جایگاه سرپرست جدید این مجموعه، عصر امروز 2 مهر ماه 1403 با حضور دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس‌کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، مهندس محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، اعضای هیات عامل و مدیران ارشد بیمه مرکزی و اعضای هیات امنا و کارکنان پژوهشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست دکتر لیلی نیاکان با گرامیدشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هم‌وطنان در حادثه معدن طبس، از اعتماد رئیس کل بیمه مرکزی بابت واگذاری مسئولیت اداره پژوهشکده بیمه قدردانی نمود.

دکتر نیاکان پس از تبیین روند شکل‌گیری پژوهشکده بیمه از بطن اداره تحقیقات بیمه مرکزی، فلسفه وجودی این نهاد را تولید، نشر، توسعه و ترویج دانش بیمه‌ای و پاسخ به نیازهای تحقیقاتی و آموزش صنعتی بیمه برشمرد و تاکید کرد، پژوهشکده بیمه به عنوان مهم‌ترین نهاد علمی و پژوهشی حوزه بیمه و حلقه اتصال پژوهشگران دانشگاهی و متخصصان صنعت می‌بایست با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی به رفع چالش‌های پیش روی صنعت کمک نماید و این امر مستلزم ثبات و ارتقای کیفی و کمی تشکیلات پژوهشکده بیمه می‌باشد.
سرپرست پژوهشکده بیمه ضمن تاکید بر لزوم تقویت نیروی انسانی متخصص پژوهشکده بیمه، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و تجربیات موجود و یافته‌های پژوهشی، تلاش برنامه محور برای رصد نیازهای پژوهشی صنعت بیمه و بیمه مرکزی و همچنین شناسایی و تامین نیازهای صنعت بیمه، «شناسایی و پاسخ به نیازهای پژوهشی و آموزشی صنعت بیمه»، «مدیریت دانش»، «ارتباط با صنعت» و «آموزش حرفه‌ای» را از مهمترین برنامه های علمی و اجرایی خود در جایگاه ریاست پژوهشکده بیمه برشمرد و خواستار همیاری فعالان و متخصصان صنعت برای کمک به اجرای این برنامه‌ها شد.

دکتر نیاکان در ادامه تصریح کرد در حوزه مدیریت دانش با توجه به ابعاد تخصصی و حرفه‌ای عملیاتی بیمه ضرورت دارد تا ضمن آموزش دانش روز مرتبط از طریق مدیریت دانش، تجارب پیشکسوتان صنعت بیمه به نسل جوان منتقل گردد که امیدواریم این مهم با تولید محصولات مختلف نوشتاری، سمعی و بصری تحقق یابد. همچنین پژوهشکده بیمه به عنوان اتاق فکر صنعت بیمه، محل رفت و آمد اصحاب صنعت و زمینه‌ساز ارتباط و تعامل نظام‌مند و ساختارمند با صنعت خواهد بود که لازمه آن، برخورداری از نماد بیرونی و جایگاه قانونی در ساختار پژوهشکده بیمه می‌باشد و امید است با حمایت رئیس کل بیمه مرکزی و مساعدت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در آینده نزدیک دفتر ارتباط با صنعت در ساختار پژوهشکده بیمه گنجانده شود.

سرپرست پژوهشکده بیمه آموزش حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های علمی اجرایی خود دانست و تصریح کرد، در حال حاضر فعالیت‌های آموزشی صنعت بیمه عمدتاً بر آموزش کارگزاران، نمایندگان و ارزیابان خسارت متمرکز است در حالی که لازم است دوره‌های آموزشی برای سایر فعالان از جمله اکچوئرها و مدیران صنعت بیمه به فراخور طراحی و برگزار گردد. لذا برنامه‌های آموزشی در دو سطح ملی و بین‌المللی و با استفاده از روش‌های نوین آموزشی در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار خواهد گرفت.

دکتر نیاکان تصریح کرد؛ اقدامات لازم در تحقق اهداف پزوهشکده بیمه در تمامی حوزه‌های مذکور، بر اساس برنامه راهبردی پژوهشکده بیمه و اسناد بالادستی و با تعامل سازنده و پیش برنده با بیمه مرکزی، سندیکای بیمه‌گران ایران، شرکت‌های بیمه و انجمن‌های حرفه‌ای و تخصصی صورت خواهد گرفت و هدفمندی و مسئله محوری در پژوهش‌ها، ظرفیت سازی علمی و پژوهشی برای پاسخ به نیازهای متعدد صنعت بیمه، توسعه ارتباطات با موسسات علمی پژوهشی مرتبط داخلی و خارجی و در نهایت ارتقای بهره‌وری منابع انسانی پژوهشکده بیمه برای رسیدن به راهبردها از دیگر اقداماتی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

سرپرست پژوهشکده بیمه در انتها با قدردانی از تلاش‌های دکتر عسگری در زمان تصدی بر ریاست پژوهشکده بیمه و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای ایشان، پژوهشکده بیمه را خاستگاه اصلی علمی و اجرایی خود توصیف کرد و با ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع همکاران سابق و اعلام تعهد و دغدغه جدی نسبت به بقا، اصلاح و ارتقای پژوهشکده بیمه، ابراز امیدواری کرد در سایه همت، تلاش و همدلی همکاران، پژوهشکده بیمه به جایگاه شایسته و بایسته خود دست یابد.

دکتر خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی نیز در آیین تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده بیمه، با قدردانی از فعالیت‌های دکتر عسگری در طول سه سال تصدی بر جایگاه ریاست پژوهشکده بیمه، بر لزوم جمع‌آوری و حفظ مطالعات و تجربیات حاصل شده در زمینه تکافل، تدوین نتایج این فعالیت‌ها و ارائه به شرکت‌های بیمه برای بهره‌برداری مقتضی در راستای عرضه محصولات جدید در کشور تاکید کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی پژوهشکده بیمه را تنها موسسه تحقیق و توسعه صنعت بیمه برشمرد و بر ضرورت تلاش در راستای ارائه پاسخ‌های علمی و کاربردی به سوالات صنعت بیمه نیز تاکید نمود.

دکتر خسروشاهی ارائه راهکارهای علمی برای رفع چالش‌های صنعت بیمه و نگاه به آینده و تحولات پیش روی صنعت را دو محور اساسی برای فعالیت پژوهشکده بیمه برشمرد و افزود صنعت بیمه اکنون در سطوح مختلف از جمله بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه، شبکه فروش و ذینفعان داخل و خارج از صنعت بیمه با چالش‌هایی مواجه است و پژوهشکده بیمه نقش موثری در رفع چالش‌های اقشار مختلف به روش علمی خواهد داشت.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: آینده اقتصاد و صنعت بیمه به سبب ظهور تکنولوژی‌های مختلف و مدل‌های کسب و کار جدید بسیار متفاوت خواهد بود و فعالیت‌های پژوهشکده بیمه باید به گونه‌ای باشد که تمامی اجزای صنعت بیمه آمادگی مواجهه با رویدادهای آینده را داشته باشند و از بروز چالش‌های دیگر در حوزه تنظیم‌گری و بیمه‌گری نیز جلوگیری به عمل آید.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین خواستار تسریع در پیگیری امور علمی و اجرایی مربوط به برگزاری همایش بیمه و توسعه 1403 شد.
دکتر خسروشاهی در پایان با اشاره سابقه فعالیت موفق دکتر نیاکان به عنوان عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه و همچنین تجربه حضور در حوزه بیمه‌گری و بیمه اتکایی در سال‌های اخیر، انتخاب یکی از اعضای هیات علمی مجموعه را به عنوان رئیس مجموعه فرصتی ارزشمند و مغتنم برشمرد و با قدردانی مجدد از خدمات و فعالیت‌های دکتر عسگری و آرزوی توفیق برای سرپرست جدید پژوهشکده بیمه، حکم سرپرستی دکتر نیاکان را اعطا نمود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: