کد خبر: ۲۲۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 24 September 2024
سعید شمسی نژاد در جمع خبرنگاران ؛
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار امیدواری کرد که با با اراده وزیر اقتصاد که خود از خبرگان نظام اقتصادی و بانکی است و تدبیر رییس کل بانک مرکزی، شاهد کاهش ناترازی در برخی از بانک ها و تعیین تکلیف آنها باشیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار امیدواری کرد که با با اراده وزیر اقتصاد که خود از خبرگان نظام اقتصادی و بانکی است و تدبیر رییس کل بانک مرکزی، شاهد کاهش ناترازی در برخی از بانک ها و تعیین تکلیف آنها باشیم.

  به گزارش بانکداری ایرانی؛  سید سعید شمسی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که تعیین تکلیف بانک های ناتراز، آرزوی همه ما است، خاطرنشان کرد: برخی از این ناترازی ها به خود بانک برمی گردد و برخی از آنها نیز تحمیلی است و ریشه بیرونی دارد که بحث خاصی را می طلبد.

به گفته وی، اگر ناترازی بانک ناشی از سوء مدیریت و اهمال مدیران بانک باشد بانک مرکزی رصد می کند ولی می شود تعداد از آنها را که برای نظام بانکی و اقتصادی کشور معضل ایجاد کرده اند را تعیین تکلیف و حتی منحل کرد.

وی در عین حال اعلام کرد که می توان برخی از این بانک ها را تخصصی کرد تا صرفا در رشته خاصی فعالیت کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در عین حال از برخی از بانک های تجاری سهامدار این بانک انتقاد کرد و گفت: این بانک ها در پرداخت قرض الحسنه رقیب ما شده اند و یک فضای مخرب در این زمینه، ایجاد شده است.

وی درباره سرمایه این بانک هم گفت: کف سرمایه بانک قرض الحسنه 5 هزار میلیارد تومان است و سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران به 15 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و 10 هزار میلیارد تومان دیگر نیز درآینده به آن افزوده خواهد شد.

شمسی نژاد تعداد شعب این بانک را در شرایط کنونی، 510 شعبه خواند و اظهار داشت: متاسفانه جانمایی شعب بانک به مقیاس جمعیت در گذشته خوب انجام نشده است و ما حتی در برخی از مناطق تهران شعبه نداریم.

وی کل شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران را در تهران 22 شعبه ذکر کرد که در برخی از مناطق دو شعبه ایجاد شده و قرار است 7 تا 8 شعبه در تهران اضافه شود که یکی از آنها در انبار نفت منطقه 18 تهران افتتاح شده است و یک شعبه نیز در جنت آباد در مرحله دریافت مجوز است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از انجام ریبرندینگ در این بانک خبر داد و اظهار داشت: 70 تا 80 درصد شعب بانک استیجاری است و بیش از 120 شعبه در سال جاری ریبرندینگ خواهد شد.

به گفته شمسی نژاد، منابع شعبی که ریبرندینگ شده اند به دلیل ایجاد فضای آرامبخش برای کارکنان و مردم، حداقل دو برابر شده است.

وی به افتتاح مرکز آموزش بانک قرض الحسنه مهر ایران هم در روز جاری اشاره کرد و گفت: در مرکز نوآوری بانک هم کارهای خوبی از سال گذشته شروع شده است و در یک ماه آینده، بحث سایت مرجعیت علمی بانک در امور تحقیقی مربوط به قرض الحسنه و تسهیلات خرد راه اندازی خواهد شد.

شمسی نژاد از درج 70 عنوان تحقیقی پژوهشی در سایت مرکز نوآوری این بانک برای دانشجویان خبر داد و اضافه کرد: افرادی که با این عناوین، مشکلی را از مشکلات بانک حل کنند مشمول حمایت های مالی و معنوی این بانک خواهند شد.

وی درباره اعطای وام به کارکنان نیز گفت: این بانک به هیچ وجه به کارکنان خود وام قرض الحسنه اعطا نمی کند و وام های کارکنان مرابحه و با نرخ 10 تا 18 درصد اعطا شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به این نکته که این بانک از حالت بانک کوچک خارج شده است، گفت: از یک بانک 70 هزار میلیارد تومانی در سه سال گذشته به یک بانک 370 هزار میلیارد تومانی رسیده ایم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: