بیمه پاسارگاد در ماهای اخیر تلاش کرده تحولی عظیم را در فضای کسب و کار خود ایجاد کند. این اقدام شرکت اکوسیستم دیجیتال یکپارچه جهت تعامل موثر و هوشمند با کلیه ذینفعان برای بیمه پاسارگاد ایجاد می کند و در نهایت به بهرهوری و بازدهی بیشتر این شرکت ختم میشود.
به گزارش بانکداری ایرانی، طرح تحول دیجیتال شامل شش گام در زمینههای زیرساخت ، مرکز داده ، شبکه و امنیت ، بهینهسازی فرایندها ، تحول در نظام آموزش و بودجه ریزی عملیاتی است که هر شرکتی که وارد این حوزه شد باید تمام این موارد را مرحله به مرحله اجرا کرده و طرح های خود را پیش ببرد. تحول دیجیتال یعنی یک تغییر شگرف برمبنای فناوری های تحول آفرین، تغییری که برای همه ملموس باشد همانند هوش مصنوعی که در همه ی حوزه ها ورود کرده و توانسته اتفاقاتی را هرچند ترسناک رقم بزند.
ظهور و بروز فناوریهایی نظیر هوش مصنوعی، گجت ها، خودرانها، پردازشهای ابری، هوش تجاری و سایر موارد که همه بر اساس فناوری اطلاعات شکل گرفته اند صنعت بیمه را کاملا متحول خواهند کرد. در سالهای گذشته صرفا فرآیندهای کاغذی با تغییراتی ناچیز مکانیزه شدهاند اما این فناوریهای ساختارشکن نه تنها کل فرآیندها را نشانه گرفته بلکه مدل کسب و کاری شرکتها را نیز تغییر خواهند داد.
به گفته دبیر کارگروه فناوری اطلاعات سندیکای بیمه گران؛ بر اساس گزارشهای منتشر شده، بیمه پاسارگاد با دانش و سبد متنوع بیمهای و بهعنوان بزرگترین بازیگر حوزه بیمههای عمر کشور با تعداد بالغ بر هفت میلیون بیمهشده عمر و غیر عمر از یکسو و داتین با سابقه ارائه راهکارهای فناورانه بزرگمقیاس برای نهادهای صنعت بانکی و مالی تصمیم گرفتند در مشارکتی مهم و موثر، فعالیتهای فناورانه خود در حوزه بیمه را در شرکتی با نام ریتون متمرکز و توسعه دهند. بر اساس همین نگاه بود که بیمه پاسارگاد و داتین برای پاسخ به نیازهای فناورانه صنعت بیمه، با چشمانداز «ریتون» همکاری و مشارکت خود را آغاز کردند. در حقیقت ، ریتون ادامه فعالیتهای بیمهای داتین و بیمه پاسارگاد است که حالا با بیش از صد همکار متخصص و خبره فناوری اطلاعات و حوزه بیمه، تلاش میکنند تا زیرساختهای مدنظر بازیگران صنعت بیمه را با بهکارگیری بیشتر فناوری اطلاعات آماده کنند و تحول دیجیتال را در صنعت بیمه رقم بزنند.
چند هفته پیش، سید قاسم نعمتی معاون امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه پاسارگاد گفته بود که ورود پرقدرت بیمه پاسارگاد به حوزه تحول دیجیتال با تاسیس شرکت ریتون آغاز شده است.معاون فناوری اطلاعات بیمه پاسارگاد در خصوص ورود بیمه پاسارگاد به حوزه تحول دیجیتال و راهبرد های پیشرو گفت: بیمه پاسارگاد به دلیل هویتی که در صنعت بیمه دارد، داده های حجیمی که در اختیار دارد و ترکیب پرتفوی بیمه ای این حساسیت را احساس کرده است. در حوزه آی تی باز طراحی ساختاری را عملیاتی کرده و به عنوان یک شرکت پیشرو جز شرکت هایی است که در ساختار هیات عامل خود معاونت فناوری اطلاعات ایجاد کرده است و در تصمیمات این شرکت، فناوری را دخیل کرده است.
با توجه به اهمیت موضوع تحول دیجیتال، پروژههای متعددی در حوزه فناوری اطلاعات تعریف شده است که هدف از آنها ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال یکپارچه جهت تعامل موثر و هوشمند با کلیه ذینفعان است. به همین منظور شرکت ریتون به منظور پیشبرد اهداف توسعه فناوری بیمه پاسارگاد ایجاد شده که ماموریت اولیه آن ساخت یک CORE جدید با بکارگیری تجربیات قبلی به صورت یکپارچه است.
همه این تحولاتی که ذکر شد نشان از آن دارد که بیمه پاسارگاد با این رخدادها پا در فضای جدید کسب و کار خود گذاشته و تلاش می کند تا فاصله معنادار خود با دیگر شرکت های بیمه گری خصوصی را که در حوزه های عملیاتی رخ داده را به عرصه دیجیتال هم بکشاند و رقبای شرکت باید این ورود بیمه پاسارگاد را جدی بگیرند.